ثبت بیش از ۲٫۶ میلیون تردد در جاده های سمنان

احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان در تعطیلات پایانی ماه صفر ثبت شد.

به گزارش ایرنا، احسان منصورکیایی روز دوشنبه۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ به رسانه ها اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ثبت شده از سامانه‌های ترددشمارِ محورهای مواصلاتی استان در بازه زمانی دوازدهم تا هفدهم مهرماه ۱۴۰۰ در مجموع ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۵۰۰ تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان ثبت شد.
وی با بیان اینکه سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد تعطیلات ایام پایانی ماه صفر ۱۵ درصد بود، افزود: مجموع تردد در محورهای ورودی استان ۳۱۴ هزار و ۳۵۰ خودرو بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه جمعه گذشته، بیشترین میزان تردد با ۷۳۷ هزار و ۱۶۱ خودرو رقم خورد، گفت: طی این مدت پرترددترین محور شریف آباد- ایوانکی بود.
منصورکیایی تصریح کرد: میانگین تردد روزانه در روزهای تعطیل نسبت به تردد روزانه ۱۰ روز اول مهرماه ۳۱.۸ درصد افزایش داشت.
بیشترین تغییرات میانگین تردد روزانه نسبت به ۱۰ روز اول مهرماه ۱۴۰۰ متعلق به جمعه شانزدهم مهرماه با ۹۱.۴ درصد افزایش بود.
هموطنان می‌توانند با مراجعه به امکانات متنوع سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ از جمله سایت www.۱۴۱.ir ، اپلیکشین موبایل “همراه ۱۴۱” و دیگر اجزای سامانه، به اطلاعات و اخبار ترافیکی، تصاویر لحظه ای دوربینهای نظارت جاده ای، وضعیت تردد و هواشناسی محورهای مواصلاتی، دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر ، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.
به گزارش ایرنا، گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه هفتم کشور را دارد.
قبل از شیوع کرونا سالانه دست کم ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کرد.
حدود ۶۶۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع است.