ثبت درخشان‌ترین عملکرد دانشگاه سمنان در المپیادهای علمی کشور

رئیس دانشگاه سمنان از راهیابی هفت نفر از دانشجویان این دانشگاه به مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، عباس هنربخش رئوف بااعلام این خبر اظهار کرد: بیست و هفت نفر از دانشجویان دانشگاه سمنان در مرحله اول این المپیاد معتبر که در مشهد برگزار شد، شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این المپیاد دانشجویان دانشگاه سمنان در قالب قطب سه به مرکزیت دانشگاه فردوسی مشهد شامل کلیه دانشگاه‌های چهار استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و استان سمنان شرکت کردند.

رئیس دانشگاه سمنان افزود: در این المپیاد ۴۰۰ شرکت کننده از قطب سه در ۱۹ رشته و ۷۹ آزمون مربوط به این رشته‌ها به رقابت پرداختند که نهایتا از هر رشته حداکثر پنج نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی اظهار کرد: از تیم ۲۷ نفره دانشگاه سمنان اعزامی به مرحله اول این المپیاد محمد صمدیان در رشته اقتصاد، مهدی حسین زاده در رشته حقوق، میترا بختیاری فر در رشته ادبیات فارسی ، پروین رحمت الهی در رشته ادبیات فارسی ، رضا مداح در رشته زیست شناسی، علی تقوی راد در رشته آمار و محمد جواد آقازاده فرد در رشته مهندسی برق موفق شدند به مرحله نهایی این المپیاد صعود کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه مرحله کشوری این المپیاد تیرماه ۹۶ در تهران برگزار می‌شود گفت: خوشبختانه تلاش امسال این دانشجویان ممتاز به بهترین عملکرد دانشگاه سمنان در مقایسه با ادوار گذشته منجر شده است.

هنربخش رئوف با بیان اینکه برگزیدگان مرحله کشوری از امتیازات قابل توجهی برخوردار می‌شوند افزود: ۱۵ نفر اول هر رشته حتی اگر هنوز دانشجوی سال سومی باشند، مستقیما به دوره کارشناسی ارشد راه می‌یابند.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه نفرات اول تا سوم امتیازات بسیار بیشتری داشته و از مزایای بنیاد نخبگان بهره می‌برند یادآور شد: نفرات اول تا پنجم سه رشته شیمی، آمار و ریاضی به المپیاد بین‌المللی راه خواهند یافت.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان