ثبت نام پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان سمنان آغاز شد

سمنان – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ثبت نام پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی این استان آغاز شده است.

بهروز اسودی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان این که واحدهای تولیدی و صنعتی سمنان امسال ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند، افزود: به منظور حمایت از تولید و رفع مشکل نقدینگی واحدها، این تسهیلات به تمامی واحدهای تولیدی استان که مشمول این طرح هستند پرداخت می شود.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری به منظور هموار سازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه های اقتصادی و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و هم چنین تامین مالی تولیدکنندگان داخلی، بسته تسهیلات رونق تولید مانند سال گذشته و با افزایش حدود ۲۲ درصدی ابلاغ شده و قابل اجراست.
وی ادامه داد: تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی ، تامین تسهیلات مورد نیاز طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، تامین مالی طرح های بازسازی و نوسازی در اولویت این بسته رونق تولید قرار دارد که پیش بینی می شود این اهداف با تخصیص حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری محقق شود.
اسودی با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام به صورت الکترونیکی صورت انجام می شود، گفت: متقاضیان می توانند درخواست خود را در سامانه بهین یاب ثبت کنند تا پس از بررسی توسط سازمان، واحد به بانک معرفی شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان اضافه کرد: در سال گذشته ، ۹۰۰ واحد تولیدی استان بیش از پنج هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از بانک های عامل دریافت کردند که حدود ۶۰ درصد از سهم پرداختی تسهیلات استانی بوده است.
استان سمنان ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از ۴۰ هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۵۷ درصد و در کشاورزی بیش از ۱۷ درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود ۲۰٫۵ درصد مربوط به بخش کشاورزی است.
استان سمنان بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.