جاده ابریشم ظرفیتی برای انتقال فرهنگ و تمدن ایران است

سمنان- رئیس سازمان شهروندان جهانی با بیان اینکه جاده ابریشم ظرفیتی برای انتقال فرهنگ و تمدن ایران است، گفت: ایران با داشتن مزیت های بالای گردشگری، فرهنگی و تاریخی مقصدی برای گردشگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، یون هوان کواک غروب سه شنبه در دیدار با شهردار و شورای مدیریت و برنامه ریزی شهری سمنان به میزبانی سالن جلسات شهرداری این شهر ضمن اشاره به اینکه جاده ابریشم جذابیت و مزیتی بین المللی است، ابراز داشت: ایران می تواند با جذب گردشگر این مزیت ویژه را به جهانیان بشناساند.

وی افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی هستند که از مزیت های فرهنگی، تاریخی، گردشگری، باستانی و … ایران، به طور خوش بینانه یک یا دو مورد را دارند اما این کشور کهن، تمام مزیت های مورد نیاز گردشگری بین المللی را یکجا در خود می بیند که می توان از این مزیت در راستای ترویج و اشاعه گردشگری فرهنگی بهره برد.

۶۰۰کیلومتر از جاده ابریشم در استان سمنان قرار دارد

رئیس سازمان شهروندان جهانی با بیان اینکه ۶۰۰کیلومتر از جاده ابریشم در استان سمنان قرار دارد، گفت: این مزیتی فوق العاده برای این دیار است که تا کنون از آن بهره برداری خوبی نشده و با برنامه ریزی درست می توان فرصت های از دست رفته را بازگرداند.

یون همچنین بیان داشت: ایران از لحاظ امنیت یکی از ایمن ترین کشورهایی است که تا به حال به آنها سفر کرده ام و این امنیت می تواند فاکتور بسیار مهمی برای جذب گردشگر و اشاعه فرهنگ این دیار کهن باشد.

وی افزود: تصور جهانیان از ایران، کشوری با تاریخ و فرهنگ است اما لمس آن از نزدیک نیازمند تعامل و فراهم آمدن زیرساخت هایی است که مطمئنا ایران توانایی ایجاد آنها را دارد.

استان سمنان مزیت گردشگری بالایی دارد

شهردار سمنان نیز در این دیدار با اشاره به عبور جاده ابریشم از هر هشت شهرستان استان گفت: دیار قومس مزیت گردشگری بالایی دارد که می تواند به مقصدی بین المللی برای جذب توریست بدل شود.

حسین موسوی با بیان اینکه باید از ظرفیت جاده ابریشم به خوبی بهره برد، ابراز داشت: با انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی با شهرهای دیگر، این جاده می تواند شاهد رونق اقتصادی باشد.

وی افزود: این جاده نمادی از تبادل فرهنگ و میراث کهن قاره آسیا است که امروز نیز می توان با برنامه ریزی این کارکرد تاریخی را مجددا احیا کرد.

مجمع شهروندان جهانی سازمان غیردولتی است که از مسئولان شهرها و کشورهای عمدتا همجوار جاده ابریشم تشکیل شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان