جذب سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه‌های گردشگری استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه صنعت گردشگری در استان سمنان توسعه می‌یابد گفت: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های گردشگری استان سمنان در دستور کار است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، محمد جهانشاهی در دیدار با فرماندار شاهرود اظهار داشت: صنعت گردشگری نقش مؤثری در رونق اقتصاد و اشتغال استان سمنان ایفا می‌کند و باید از ظرفیت‌های موجود در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهره‌گیری کرد.

وی با بیان اینکه با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و واگذاری طرح‌های گردشگری به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: با تحقق این امر ظرف مدت ۳ سال استان سمنان مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه‌ای که در حوزه گردشگری در شهرستان شاهرود قرار دارد تصریح کرد: این ظرفیت‌ها فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند که باید به‌کارگیری شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود دارای ۲۴ اقامتگاه برمگردی است اعلام کرد: بالغ‌بر ۹ دفتر خدماتی و مسافرتی در شاهرود وجود دارد که باید فعالیت‌های آن‌ها گسترده و تقویت شود.

جهانشاهی با تأکید بر لزوم تقویت بازار فروش صنایع‌دستی این شهرستان افزود: یک هزار و ۷۰۰ هنرمند در ۴۲ رشته صنایع‌دستی در این شهرستان فعالیت می‌کنند و باید نسبت به برند سازی برخی محصولاتی که خاص این شهرستان است اقدام شود.

وی سفال و سرامیک را از مهم‌ترین صنایع‌دستی این شهرستان برشمرد و ابراز داشت: مجموعه تاریخی بسطام و جنگل ابر شاهرود از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است که در حال پیگیری برای ثبت جهانی آن‌ها هستیم.

محمد کرم محمدی فرماندار شاهرود نیز در این نشست اظهار داشت: مجموعه گردشگری شیخ ابوالحسن خرقانی در این شهرستان ازجمله نقاط مهم گردشگری هستند که باید تقویت شوند.

وی با بیان اینکه جذب گردشگران داخلی و خارجی به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در دستور کار نخست مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار گیرد افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری شاهرود نقش مؤثری در تحقق این هدف دارد.