جزئیات بازگشایی حضوری مدارس از اول بهمن ماه

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش جزئیات بازگشایی مدارس از اول بهمن را تشریح کرد و گفت: در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه اول و دوم دایر هستند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: روز گذشته سه تصمیم مهم درباره آموزش و پرورش در ستاد ملی کرونا گرفته شد؛ نخست آنکه کادر اداری و اجرایی در تمام مدارس کشور به جز مناطق قرمز از ابتدای بهمن ماه در مدرسه حضور داشته باشند چرا که حلقه ارتباط و اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان هستند بنابراین برای کنترل اوضاع باید در مدرسه باشند.

وی درباره تصمیم دوم گفت:‌ مقرر شد در پایه‌های اول و دوم دبستان که امکان آموزش از طریق فضای مجازی به نحو مناسب فراهم نیست و به آموزش حضوری دانش‌آموزان نیاز است در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه اول و دوم دایر باشند؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بیش از ۱۰ نفر است با مدیریت شورای مدرسه در روزهای هفته توزیع می‌شوند تا همه از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره تصمیم سوم عنوان کرد: مقرر شد در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کمتر از ۵۰ نفر است در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها کلاس‌های درس حضوری باشد چون تعداد دانش‌آموزان کم است و امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد.

حاجی میرزایی بیان کرد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس باید ۱۰ نفر باشد و مجاز نیستند تعداد بیشتری را به کلاس‌های درس بیاورند، مدارس تا اول بهمن فرصت دارند برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و خانواده‌ها را آگاه کنند که فرزندشان در چه روزی باید در مدرسه حاضر باشد.

وی متذکر شد: تقریباً در اکثر کشورها سیاست مربوط به بازگشایی مدارس مورد بازنگری قرار گرفته است چون سلامتی دانش‌آموزان مهم است اما دور بودن از آموزش تبعات نگران‌کننده‌ای دارد از سوی دیگر مجموعه مطالعات انجام شده نشان نمی‌دهد حضور در مدرسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شیوع بیماری تاثیر مثبتی داشته باشد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان