جمع آوری زباله های خشک در سمنان از درب منازل

حمیدرضا پیوندی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از راه اندازی سامانه ی “سیوا” با هدف دریافت زباله های خشک از درب منازل در سمنان خبر داد و گفت: این سامانه از سوی سازمان مدیریت پسماند با همکاری سازمان فناوری واطلاعات شهرداری سمنان طراحی و شهروندان می توانند با مراجعه به سایت siva.semnan.ir و پس از ثبت نام از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

پیوندی تصریح کرد: اپلیکیشن این سامانه نیز در روزهای آینده آماده می شود و شهروندان می توانند از طریق اپلیکیشن شهروندی در کافه بازار نیز با مدیریت پسماند شهرداری سمنان در ارتباط باشند.

وی گفت: در این سامانه شهروندان پس از جمع آوری زباله های خشک، آدرس خود را اعلام و پس از آن ماشین های مخصوص جمع آوری زباله های خشک سازمان مدیریت پسماند به منزل و یا محل کار شهروندان مراجعه و با دریافت زباله ها، بسته های تشویقی از قبیل شارژ موبایل، شارژ کارت شهروندی ،شوینده و وجه نقد را به آنها پرداخت می کند.

این سامانه برای اولین بار در شهرداری سمنان انجام می شود و تلاش کردیم در جهت تفکیک زباله و ترویج فرهنگ بازیافت زباله، در وقت و زمان شهروندان صرفه جویی و سهولت این کار را برای شهروندان داشته باشیم.

با آموزش ها و اقدامات صورت گرفته در طول سال های گذشته، موفق شدیم بیش از ۳۹ درصد تفکیک زباله از مبدا را انجام دهیم و امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر شهروندان شاهد رشد این درصد و داشتن شهری پاک و سرسبز باشیم.

وی اظهار داشت: سامانه ی «سیوا» در حاشیه جشنواره «بهترین ها از دور ریختنی ها» درسال ۹۸ ، با حضور مدیران شهری و برای اولین بار در شهرداری سمنان رونمایی شده و در حال فعالیت می باشد.