حجم صادرات استان سمنان ۳۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: حجم صادرات استان سمنان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۳۷ درصد افزایش یافت و این در حالی است که این میزان از صادرات ازنظر ارزش دلاری ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی سعدالدین در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بالغ‌بر ۸۵ هزار و ۴۲۳ تن محصولات استان سمنان به خارج از کشور صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات استان سمنان ۳۷ درصد افزایش‌یافته است افزود: ۲۷ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۷۹۴ دلار میزان ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان در دوماهه ابتدای سال ۹۶ است.

مدیرکل گمرک استان سمنان خاطرنشان کرد: کالاهای استان سمنان به ۱۸ کشور دیگر صادر می‌شود که مهم‌ترین آنان نمک خوراکی، سود پرک، کولرآبی، کابل مسی، ظروف یک‌بارمصرف، پاکت‌های پلاستیکی، پودر لباسشویی، هیدروکربن سبک است.

وی با اشاره به برخی بازارهای صادراتی این استان بیان کرد: انگلستان، عراق، پاکستان، هند، کره، ترکیه، افغانستان، ارمنستان ازجمله بازارهای مهمی هستند که استان سمنان برای صادرات کالا با آنان ارتباط دارد.

سعدالدین از افزایش ۱۴۷ درصدی درآمدهای گمرک استان سمنان در بازه زمانی فروردین تا ابتدای خردادماه سال ۹۶ خبر داد و گفت: اداره گمرک استان سمنان در این بازه زمانی علاوه بر ضمانت‌نامه‌ها ۲۴ هزار و ۸۷۰ میلیون ریال کسب درآمد داشته است.

وی با اشاره به برخی کالاهای وارداتی به استان سمنان افزود: قطعات ماشین‌آلات کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی، ورق‌های فولادی، آهن یا فولاد غیر ممزوج از مهم‌ترین کالاهای وارداتی استان سمنان به شمار می‌آیند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه میزان حجم واردات کالا به گمرک استان سمنان در همین بازه زمانی و مقایسه با سال گذشته ۵۲ درصد افزایش‌یافته است و این در حالی است که ارزش دلاری آن ۱۷۷ درصد افزایش داشته است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان