حضور ۳ هزار نوسواد در برنامه‌های سواد‌آموزی استان سمنان

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر بی‌سواد و نو سواد در برنامه‌های سواد‌آموزی استان سمنان حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی سبوحی معاون نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت : از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر در دوره‌های اصلی نهضت سوادآموزی استان سمنان شامل دوره‌های “سوادآموزی “،”انتقال ” و “تحکیم سواد ” حضور دارند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی آموزش و سوادآموزی این تعداد از افراد بی‌سواد و نو سواد استان سمنان بر اساس هدف‌گذاری انجام‌شده و آموزش و تعیین کلاس این افراد آغازشده است افزود: مدت‌زمان آموزش این افراد در دوره سوادآموزی بیش ۴۰۰ تا ۵۵۰ ساعت، در دوره انتقال بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساعت و نیز در دوره تحکیم سواد ۲۰۰ ساعت است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر بی‌سواد و نو سواد در دیگر کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های سوادآموزی استان سمنان عنوان کرد: این کلاس‌ها و برنامه‌ها شامل مواردی مانند خواندن با خانواده، مهارت‌آموزی، کمیساریا و آموزش رایانه، یادگیری محلی، سوادآموزی عشایر، مسابقات انشاءنویسی، سوادآموزی والدین دانش‌آموزان و سوادآموزی گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال است.

سبوحی با بیان اینکه با این برنامه‌ریزی‌ها استان سمنان بیش از ۱۰۰ درصد تعهد خود را در حوزه سوادآموزی عملی کرده است؛ از رایگان بودن همه خدمات سوادآموزی برای شهروندان استان سمنان و کشور خبر داد و اضافه کرد: امروز آموزش‌وپرورش استان سمنان بیش از ۱۰۳ درصد از تعهدات خود درزمینهٔ سوادآموزی را محقق کرده است.

وی افزود: علاوه بر رایگان بودن این خدمات، مشوق‌های خوبی برای ایجاد انگیزه سوادآموزی در استان سمنان و کشور در نظر گرفته‌شده است که شامل سوادآموزان و آموزش‌دهندگان آنان می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان اهدای کتب و لوازم‌التحریر رایگان به سوادآموزان را یکی از این مشوق‌ها عنوان و تصریح کرد: در صورت قبولی سوادآموزان مبالغی نیز به‌عنوان پاداش برای آنان در نظر گرفته و به آنان و مربیان آنان پرداخت می‌شود.

سبوحی تأکید کرد: البته پرداخت این پاداش‌ها تنها منوط به موفقیت و قبولی افراد بی‌سواد در امتحانات سوادآموزی است و در غیر این صورت پاداش ریالی سوادآموزی به آنان قابل پرداخت نخواهد بود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت سوادآموزی، از اجرای بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه شاخص این حوزه در استان سمنان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از دوم تا هشتم دی‌ماه در سراسر استان سمنان اجرا خواهد شد.