خاموشی‌ها در استان سمنان نصف متوسط کشوری است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از این استان به عنوان یکی از پیشروترین استان ها در ارائه خدمات توزیع برق به مشترکین نام برد و گفت: خاموشی ها در این استان نصف متوسط میانگین خاموشی ها در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدمحمد موسوی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخص انرژی تامین نشده در شرکت توزیع برق این استان ۰٫۹ یا ۰٫۹۰ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بوده که این شاخص در سال ۹۶ با تلاش مضاعف همکاران ما با ۰٫۱۸ کاهش به ۰٫۷۲ در هزار نفر رسیده که عدد بسیار پایینی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه این شاخص در استان سمنان به نسبت دیگر استان ها از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است افزود: البته هنوز در این شاخص تا زمانی که به کشورهای توسعه یافته برسیم، فاصله زیادی پیش رو داریم که باید برای کوتاه تر شدن آن تلاش بیشتری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از کاهش تلفات برق و افزایش پرداخت غیرحضوری قبوض به عنوان دو اولویت این شرکت نام برد و گفت: در این چند سال دولت اعتدال که زیرساخت های دولت الکترونیک در استان در حال شکل گیری بوده میزان و شاخص پرداخت غیرحضوری قبوض در استان سمنان از ۶۲درصد به بیش از ۹۳ درصد افزایش یافته که در سطح کشور کم نظیر است.

وی همراهی مردم را در حذف کامل فرآیند پرداخت قبوض از طریق بانک ها را تعیین کننده ارزیابی و تصریح کرد: مردم استان و کمتر از هفت درصد باقیمانده با یک عزم جدی می توانند ما را به استانی تبدیل کنند که پرداختی های آن بطور ۱۰۰درصدی از طریق غیرحضوری انجام می شود.

موسوی‌زاده از رسیدن شاخص سیستم اطلاعات جغرافیایی این استان به ۱۰۰ درصد در چند سال اخیر خبر داد و گفت: این شاخص در استان سمنان و در آغاز به کار دولت دکتر روحانی تنها ۲۵درصد بوده که با رشدی سه برابری به ۱۰۰درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه پیک سایی ما در سال ۹۱ حدود ۲۵مگاوات بوده است خاطرنشان کرد: این عدد در استان سمنان با ۹ مگاوات ارتقاء، امسال به ۳۴مگاوات رسیده که به کاهش اوج مصرف در استان سمنان انجامیده است.

وی، افزایش بهره وری را از دستاوردهای این کاهش اوج مصرف برشمرد و ادامه داد: این کاهش اوج مصرف استفاده بیشتر از انرژی را در بخش صنعت و تولید فراهم و از این طریق به رونق بیشتر تولید و اشتغال در استان کمک کرده است.

این مدیر اجرایی از ۱۹ تیر امسال به عنوان نقطه اوجمصرف برق این استان در سالجاری نام برد و گفت: مصرف برق استان در این روز پرمصرف بالغ بر ۴۵۰مگاوات بود که نسبت به نقطه اوج و پیک مصرف استان در سال گذشته بیش از ۶٫۵مگاوات رشد داشته است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی این افزایش پیک مصرف اظهار کرد: دمای هوا امسال با افزایش تقریبا دو درجه ای روبرو بود و همین گرما بر میزان مصرف مشترکین تاثیر زیادی داشته است. ضمن اینکه افزایش روند صعودی شاخص رفاه در کشور و بهبود وضعیت اقتصادی مردم در این چند دهه و خصوصا با رشد تکنولوژی نیز بر تسریع این مصرف موثر بوده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان