خانه‌های تاریخی و سنتی سمنان احیا می‌شود

شهردار سمنان با اشاره به برخی از برنامه‌های شهرداری برای مدیریت شهری گفت: احیای خانه‌های تاریخی و سنتی سمنان در مدیریت شهری سمنان به صورت جدی پیگیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمد ناظم رضوی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری سمنان اظهار داشت: این مهم در راستای طرح بازآفرینی شهری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری یکی از طرح‌های دولت است گفت: در حال حاضر ستاد بازآفرینی شهری در سمنان تشکیل شده است.

شهردار سمنان هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی شهری را احیای بافت فرسوده شهری دانست و گفت: شهرداری سمنان برای مرمت ده‌ها خانه تاریخی و سنتی سمنان عزم جدی دارد.

ناظم رضوی با بیان اینکه همه امروز باید به دنبال ایجاد فضای مناسب در بافت فرسوده شهرها باشیم افزود: در طرح بازآفرینی شهری بافت های ناکارآمد میانی مورد توجه ویژه قرار گرفته و احیا می‌شود.

وی بر ضرورت احیای بافت تاریخی شهرسمنان تأکید کرد و گفت: معرفی بافت‌های تاریخی گامی مهم در راستای توسعه صنعت گردشگری بوده و از این رو باید همه در حفظ آثار و بافت تاریخی بکوشیم و اجازه ندهیم این سرمایه‌های ارزشمند از بین برود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری سمنان حفاظت از بافت تاریخی شهر سمنان را در گرو اجرای مناسب طرح بازآفرینی شهری دانست و افزود: در صورت اجرای مناسب طرح بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده زمینه ایجاد توسعه پایدار شهری فراهم می‌شود.

به گزارش تسنیم طرح بازآفرینی و احیای بافت‌های ناکارآمد در ۱۷ محله سمنان در حال اجرا است.