خانه احزاب در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سمنان گفت:‌ شعبه استانی خانه احزاب در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سعید متقی در جمع فعالان سیاسی سمنان اظهار داشت: استانداری سمنان از فعالیت احزاب سیاسی و برگزاری برنامه‌ها و گردهمایی‌های آنها استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون گردهمایی اعضای برخی احزاب در استان سمنان برگزار شده است افزود: مسئولان استان علاقه‌مندند که این برنامه‌ها به شایستگی برگزار شود و هیچ برنامه‌ای از احزاب لغو نشود.

مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان با بیان اینکه استانداری فارغ از خط و مشی گروه‌های سیاسی از فعالیت همه آنها استقبال می‌کند گفت: خوشبختانه استاندار سمنان خود تا پیش از مسئولیت اجرایی فعالیت حزبی داشته و به فعالیت احزاب و مشارکت آنها در اداره کشور باور دارد لذا عزم ما بر این است که همه برنامه‌های احزاب برگزار شوند.

متقی با طرح این ادعا دولت یازدهم به صداقت در گفتار و سلامت در کردار تأکید دارد افزایش فعالیت احزاب و فعالان سیاسی استان سمنان را خواستار شد و افزود: احزاب و جریان‌های سیاسی می‌توانند نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در نهادینه کردن اعتدال داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مهم فعالیت‌های سیاسی در افزایش سرمایه‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و امید در جامعه از اصرار دولت یازدهم بر توسعه سیاسی تأکید کرد و گفت: معمولاً آن دسته از افرادی که در دامان احزاب پرورش‌یافته‌اند به نحو بسیار مطلوبی به ایفای نقش اجتماعی خود به‌مثابه شهروندی متعهد و مسئول می‌پردازند.

مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان به ۲ وعده سیاسی رئیس‌جمهور در انتخابات گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور در این بخش بسترسازی برای فعالیت احزاب بود که با تلاش دولتمردان تدبیر و امید این وعده محقق و امروز نیز برنامه اجرایی آن به استان‌ها ابلاغ شد.

متقی از راه‌اندازی خانه احزاب به‌عنوان دیگر وعده انتخاباتی محقق شده رئیس‌جمهور نام برد و گفت: خوشبختانه بعد از راه‌اندازی این تشکل فراگیر سیاسی در سطح ملی، در استان سمنان نیز مقدمات کار برای تعمیم فعالیت آن به این استان نیز فراهم‌شده است و در همین راستا به دنبال راه‌اندازی شبعه استانی خانه احزاب در سمنان هستیم.

وی تأکید کرد: البته این امر نیازمند همراهی و تعامل فعالان سیاسی همه جریان‌ها و نحله‌های سیاسی قانونی فارغ از رویکرد سیاسی و جناحی آنها است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان