خودنمایی رنگ قرمز در نقشه کرونایی سمنان

طبق اعلام جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان گرمسار در استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

به‌ گزارش ایرنا، طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد، وضعیت رنگ بندی پنج شهرستان استان سمنان تغییر کرد.
در این رنگ بندی، شهرستان های دامغان، سمنان و شاهرود از وضعیت زرد به نارنجی و شهرستان گرمسار از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند، مهدیشهر در وضعیت زرد قرار دارد و میامی از آبی به وضعیت زرد تغییر وضعیت داد.
۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ نفر رسید، همچنین براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.
تا کنون ۶۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۰۶ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۹۳ نفر دُز دوم و ۱۷ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۳۰۵ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۵۲۳ هزار و ۱۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۴۴ نفر رسید.