دانش‌آموزان واکسینه نشده، در مدرسه واکسن کرونا بزنند

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دانش آموزان ۶ تا ۱۲ ساله‌ای که هنوز علیه کرونا واکسینه نشده‌اند، در مدرسه خود، با حضور یکی از والدین و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: مدارس استان سمنان از چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ بدون نوبت بندی به صورت حضوری دایر است.

به منظور برگزاری حضوری کلاس‌های درس، آماده سازی مدارسی که محل اسکان مسافران نوروزی نیستند از امروز در استان سمنان آغاز شد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس از چهاردهم فروردین بدون نوبت بندی به صورت حضوری دایر است و از نرم افزار شاد برای آموزش‌های مکمل استفاده می‌شود.
مدارسی که در ایام نوروز محل اسکان مسافران بودند، با یک روز تاخیر و روز پانزدهم فروردین ماه به صورت حضوری دایر می شوند و دانش آموزان این مدارس از روز چهاردهم در نرم افزار شاد آموزش‌ها را دریافت کنند.

برنامه ریزی برای واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان
وی از هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود برای حضور تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا در مدارس خبر داد و گفت: دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سالی که هنوز واکسینه نشده اند در مدرسه خود و با حضور یکی از والدین علیه کرونا واکسینه می‌شوند.
پوشش دز اول و دوم واکسن کرونای معلمان و دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان سمنان به بیش از ۹۰ درصد رسیده و تزریق واکسن دز سوم برای این گروه‌ها در حال انجام است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اختصاص بودجه ویژه برای تامین سرانه بهداشت مدارس و خرید اقلام بهداشتی مورد نیاز برای ضد عفونی مدارس خبر داد.
استان سمنان حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز در یکهزار مدرسه دارد.