دسترسی روستاییان سمنانی به پزشک دو برابر متوسط کشوری است

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به ارتقاء کیفی شاخص‌های درمانی و بهداشتی در مناطق روستایی این استان در چهار سال گذشته گفت: به ازای هر دو هزار نفر روستایی در استان سمنان یک پزشک خدمت ارائه می‌دهد.

دکتر علی‌رضا اعرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان،با بیان اینکه دسترسی روستاییان سمنانی به پزشک دو برابر متوسط کشوری است اظهار کرد: این در حالی است که در سطح روستاهای کشور به‌ازای هر ۴۰۰۰نفر یک پزشک وجود دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های بهداشتی-درمانی روستایی در دولت تدبیر و امید متحول شده افزود: خوشبختانه در حال حاضر دسترسی روستاییان استان به خدمات حوزه سلامت و خدمات بیمه‌ای بسیار تسهیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه‌ای روستاییان این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰درصد جمعیت روستایی استان از پرونده خانوار رسمی استفاده می‌کنند و با توجه به الکترونیکی شدن پرونده‌ها، بستر لازم برای اجرایی شدن “نظام ارجاع” در این حوزه فراهم شده است.

وی از سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) به‌عنوان یکی از طرح‌های اجرایی حوزه بهداشت در دولت دکتر روحانی نام برد و اظهار کرد: در حال حاضر استان سمنان در شمار پنج استان اول کشور است که ارتباطات آن از طریق سامانه سیب برقرار می‌شود.

دکتر اعرابی تصریح کرد: سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت اجرا شده و تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت شده و لذا به روند درمانی بیمه‌گذاران کمک شایانی خواهد کرد.

وی بل اشاره به برنامه‌های دولت برای استفاده از نظام ارجاع در درمان افراد اضافه کرد: نظام ارجاع بیش از هر کس به سود خود بیمه‌شدگان و نظام سلامت در کشور است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته نظام ارجاع دارند گفت: متاسفانه در کشور میزان مراجعه افراد به پزشک و پزشکان متخصص بیش از میانگین‌ها و استانداردهای جهانی است.

وی استفاده زیاد از دارو را دیگر مشکل این حوزه برشمرد و گفت: این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته تجویز دارو رصد می‌شود.

این پزشک تصریح کرد: اجرایی شدن نظام ارجاع تا حد زیادی از این مشکلات در حوزه سلامت ما جلوگیری خواهد کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان