دمای سمنان تا چهار درجه کاهش می یابد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: وضعیت جوی این استان برای ۲۴ ساعت آینده بارش پراکنده برف همراه با باد شدید و کاهش ۲ تا چهار درجه ای دما پیش بینی می شود.
غلامرضا حسنی غربا عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، شنبه ۲۹ دی ۹۷، در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی استان بارش پراکنده برف، مه آلودگی و گاهی وزش باد و کاهش نسبی دمای هوا بین ۲ تا چهار درجه سلسیوس رسید.
وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در نواحی شمالی، نواحی سردسیر و کوهستانی استان سمنان بارش برف همراه با کولاک و یخ زدگی پیش بینی می شود.
وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای آن هفت درجه سانتیگراد بود.
حسنی غربا بیان کرد: فولادمحله با ۱۴درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و باغستان با ۱۳ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
وی ابرازداشت: بیشترین میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به بیارجمند با سه میلیمتر و بیشترین بارش برف در رضوان با ۱۷ سانتیمتر بوده است.
مدیرکل هواشناسی سمنان افزود: در این مدت، بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به رضوان با ۸۲ کیلومتر بر ساعت بود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: با ورود سامانه بارشی طبق پیش بینی هواشناسی، بیشترین بارش برف در کالپوش با ۷۵ سانتیمتر در ۴۸ ساعت گذشته به ثبت رسید.
وی ادامه داد: ملاده با ۵۲ سانتیمتر، تاش با ۳۸ سانتیمتر، فولادمحله با ۳۰ سانتیمتر، چاشم با ۲۸ سانتیمتر و لرد با ۲۳ سانتیمتر بیشترین بارش برف پس از کالپوش را در این مدت داشتند.
حسنی غربا تصریح کرد: بیشترین میزان بارش باران در ۴۸ ساعت گذشته مربوط به مهدیشهر با ۲۱ میلیمتر و سپس طالب آباد با ۲۰ میلیمتر بوده است.
سامانه بارشی که از پنج شنبه ۲۷ دی، بارش شدید برف، باران، کاهش دما تا ۱۵ درجه زیر صفر و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف این استان را به همراه داشت تا اواخر وقت شنبه از استان سمنان خارج شد اما برودت هوا تا اواسط هفته در این استان ادامه دارد.