دهکده بازی‌های بومی و محلی سمنان در فولادمحله راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان گفت: دهکده بازی‌های بومی و محلی سمنان در فولادمحله راه‌اندازی می‌شود و پیگیر برگزاری المپیاد ورزشی روستاییان هستیم.

محمود علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری فارس استان سمنان در تشریح برنامه‌های این هیأت در سال ۹۶ اظهار کرد: جشنواره‌های خیلی خوبی در ایام تعطیلات نوروز داشتیم و برنامه‌های پیاده‌روی خانوادگی، بازی‌ها و آیین‌های سنتی برگزار شد؛ هشتم فروردین ماه در عباس‌آباد میامی برنامه زیبایی اجرا شد.

وی تصریح کرد: در شاهرود و خیلی از روستاهای استان سمنان برنامه‌های متنوع زیادی مانند پیاده‌روی و بازی‌های بومی و محلی برگزار شد و باید به این نکته هم توجه داشت که اکثر روستاهای ما در شرق استان سمنان قرار دارد.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با تأکید بر اینکه جشنواره‌های مختلفی را تاکنون در روستاهای مختلف استان برگزار کرده‌ایم، اضافه کرد: حضور مردم در جشنواره‌ها در قالب بازی‌های بومی و محلی خوب بود.

علیزاده با اشاره به اینکه بازی‌های بومی و محلی را در بهزیستی و خانه سالمندان وارد کردیم، افزود: با ورود این بازی‌ها به خانه سالمندان و بهزیستی، استقبال خوبی را شاهد هستیم و حاضران در این مراکز نیز شاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه سمنان در کشور اولین استانی است که این بازی‌ها را وارد خانه سالمندان و بهزیستی کرده، از رونق ورزش برایتونیک در استان خبر داد و افزود: گروه خوبی را در شاهرود و سمنان در این راستا تشکیل دادیم که مشغول کار هستند.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با اشاره به تأمین ۱۰ هکتار زمین در روستای فولادمحله به‌عنوان پایتخت بازی‌های بومی و محلی استان تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان این اقدام را انجام داد.

علیزاده با اعلام خبر راه‌اندازی دهکده بازی‌های بومی و محلی استان سمنان در فولادمحله اضافه کرد: با حضور رئیس فدراسیون جلساتی تشکیل شد و برای اولین بار دهکده بازی‌های بومی و محلی در استان ایجاد خواهد شد؛مکان خاصی را برای بازی‌های مختلف مانند هفت‌سنگ در نظر خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما ایجاد مرکزی برای بازی‌های بومی و محلی در استان سمنان است، تصریح کرد: این مهم را در دستور کار داریم.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با تأکید بر اینکه اوایل خردادماه یک کلاس بازآموزی در فولادمحله برگزار خواهیم کرد، اضافه کرد: دوره یک‌روزه که مدرسان آن از فدراسیون می‌آیند، در استان سمنان برگزار می‌شود و برگزاری خوب جشنواره‌ها نیاز به کادر برگزارکننده خوب هم دارد.

علیزاده تصریح کرد: احتمال برگزاری مجمع سالانه هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان با حضور رئیس فدراسیون وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر شرایط فراهم باشد المپیاد ورزشی روستاییان را برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: بیشتر علاقه‌مندیم تا با حضور آموزش و پرورش، بسیج و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رقابت‌هایی در رده پایه دختران و پسران برگزار کنیم تا هم به اوقات فراغت و هم موضوع استعدادیابی توجه شود.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان سمنان اظهار کرد: برای ماه مبارک رمضان هم برنامه‌هایی داریم که در روستاها اجرا خواهیم کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان