دو سوم تخت‌های ویژه کرونایی استان سمنان در اشغال بیماران

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: دو سوم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی درنظرگرفته شده برای کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه اشغال شده است.

دانایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: وضعیت استان براساس گزارش‌ها، بحرانی است و پیش بینی می شود در دو هفته آینده نیز در همین وضعیت قرار داشته باشد و شاهد شیوع بیشتر بیماری باشیم و از هم‌ اکنون باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: یکهزار و ۸۵۵ نفر نیز با ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای آغاز شیوع کرونا تا به امروز، در شهرستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه شناسایی شدند.

دانایی اضافه کرد: تمام شهرستان‌های استان سمنان امروز در شرایط فوق بحرانی قرار دارند و وضعیت مطلوبی بر استان از لحاظ شیوع کرونا حاکم نیست.

وی اظهار داشت: روند شیوع کرونا، با شیب صعودی و در حال افزایش است به طوریکه روزانه ۴۰ تا ۶۰ بیمار شناسایی می شوند.

دانایی بیان کرد: در زمان حاضر ۲۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بیمارستان شفا بستری هستند که تعداد بیماران بستری در این هفته به صورت تصاعدی، نسبت به هفته گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی یادآور شد: ۳۶ بیمار در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در بخش های ویژه و از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون، ۳۹۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۶۹۶ نفر نیز به صورت سرپایی با جواب آزمایش مثبت در مجموعه های تحت مدیریت این دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: نرخ ترخیص بیماران کرونایی در مجموعه دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان حدود ۸۰ درصد است.

وی اضافه کرد: کادر درمان و پزشکی و بخش بهداشتی، نزدیک به ۹ ماه است که به صورت مستمر و شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و به واسطه فشار کاری و همچنین مشکلات متعدد، فرسایش کادر درمانی در حال افزایش است .
وی بیان کرد: با وجود هشدارها در زمینه موج فزاینده شیوع کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزایش نیافته است و برگزاری اجتماعات ادامه دارد و افراد کمتر به استفاده ماسک توجه می‌کنند.

دانایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به تنهایی نمی‌تواند در مبارزه با شیوع کرونا موفق باشد و ضرورت دارد بخش‌های مختلف کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: زمانی برای توصیه و خواهش نیست و نیروی انتظامی باید مداخله کند و با افرادی که در رعایت نکات بهداشتی کم‌توجهی می‌کنند برخورد جدی شود.

شیوع مرگبار کرونا تا ۲ هفته کاهش نمی‌یابد

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده شیوع کرونا روند افزایشی داشته باشد و ۲ هفته آینده شرایط فوق بحرانی بماند و احتمالا بعد از ۲ هفته با رعایت نکات بهداشتی در هفته‌جاری شیوع به سمت کاهش برود، اما چهار هفته آینده تعداد جان‌باختگان از کرونا به همین روال خواهد بود چرا که تعداد بیماران بدحالی که بادستگاه نفس می‌کشند رو به افزایش است.

دانایی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی جامعه را می‌دانیم ولی در شرایط فعلی سلامت مردم از هرچیزی مهم‌تر است و آحاد جامعه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید کمک کنند.
وی تاکید کرد: محدودیت تردد باید جدی گرفته شود و با افراد نقض‌کننده این قانون برخورد جدی شود .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اگر شرایط و روند نامطلوب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به این شکل ادامه داشته باشد، نباید به کمرنگ شدن شیوع ویروس کرونا امیدوار بود.

وی یادآور شد: شاخص استفاده از ماسک در دستگاه اجرایی استان سمنان کاهش یافته است و ابتلای مدیران دستگاه‌های اجرایی به کرونا نشان از این گفته دارد ، ستاد ملی مقابله با کرونا برای عدم استفاده از ماسک تا انفصال از خدمت دستورالعمل صادر کرده است و باید با جدیت با متخلفان برخورد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:آگاهی بخشی به جامعه با کمک شهرداری سمنان و رسانه ها مبنی بر اینکه شهروندان کمتر از خانه خارج شوند و افراد بالای ۶۵ سال در خانه بمانند، نقشی مهم در فرهنگ‌سازی و مقابله با شیوع کرونا دارد.

به گفته ظهر دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

لینک های مرتبط:

۸مرکز جامع سلامت در استان سمنان پذیزای افراد مشکوک به کرونا
استان سمنان کماکان در وضعیت قرمز شیوع کرونا
آمار موج سوم کرونا بر شانه های کادر درمان

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان