شرکت دو هنرمند استان سمنان در دوسالانه ملی سرامیک

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی اکبر زارعی، سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: دو هنرمند برتر صنایع‌دستی این استان در دوسالانه ملی سرامیک ایران در فرهنگسرای نیاوران تهران شرکت می کنند.

علی اکبر زارعی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: فتح الله زیارتی و علی علیشاه از هنرمندان برتر صنایع‌دستی استان در این دوسالانه شرکت دارند.

وی گفت: ‎تمرکز بر بیان شخصی هنرمند با توجه به دلالت‎های مکانی، زمانی و اجتماعی زمان خود از رویکردهای دوسالانه یازدهم سرامیک ایران است.

زارعی افزود: استاد فتح‌الله زیارتی از مدرسان مطرح سفال و سرامیک سمنان، از سال ۱۳۶۷ پیوسته در حال فعالیت در زمینه سرامیک بوده‌ است.

وی با اشاره به اینکه شماری از آثار این هنرمند، موفق به دریافت گواهی ثبت آثار ادبی و هنری شده است، گفت: زیارتی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷ عضو هیأت موسس و رئیس انجمن سفالگران استان سمنان بود و از سال ۱۳۸۹ تاکنون در دانشکده هنر دانشگاه سمنان، مدرس کارگاه تخصصی سرامیک و حجم‌سازی است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این هنرمند در سال ۱۳۸۹ برای نخستین بار در ایران، لعاب اونتورین (دلربا) را ساخت و به کاربرد‎‌ و در سال ۱۳۹۵ به لعاب ماکروکریستال دست پیدا کرد.

وی بیان کرد: علیشاه نیز از هنرمندان برجسته در رشته سفال لعابدار است که در شاهرود فعالیت دارد، این هنرمند تا کنون موفق به کسب نشان مرغوبیت تولیدات صنایع‌دستی شده و در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه داخلی و منطقه‌ای شرکت داشته است.

استان سمنان حدود پنج هزار هنرمند صنایع دستی در ۵۲ رشته صنایع دستی دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان