ذخایر قطعی معدنی  ۱۵ میلیون تن افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به میزان ذخایر معدنی این استان گفت: ذخایر قطعی معدنی در استان سمنان ۱۵ میلیون تن افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهروز اسودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این استان از نظر ذخایر معدنی بسیار غنی است اظهارداشت: سالانه ۲۳ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۳ فقره پروانه بهره برداری در حوزه معدن صادر شده است افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری ذخایر قطعی معدنی در استان سمنان افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده با صدور این پروانه‌های بهره‌برداری از معادن استان گفت: با صدور این پروانه‌های بهره‌برداری زمینه اشتغال برای ۸۰ نفر در این بخش ایجاد شده است.

اسودی درباره تعداد معادن این استان نیز گفت: استان سمنان دارای ۵۹۳ معدن دارای پروانه بهره برداری است که از این طریق برای چهار هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی از صدور ۳۵ فقره مجوز معدنی در این استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶ فقره پروانه اکتشاف، ۱۳ فقره نیز پروانه بهره برداری و ۶ فقره نیز گواهی کشف است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در حال حاضر بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.