راهپیمایی روز قدس در ۲۱ نقطه شهری استان سمنان برگزار می شود

سمنان- رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: راهپیمایی روز قدس در۲۱ نقطه شهر و ده ها روستای استان همزمان با دومین روز از تیرماه۹۶ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلام قندهاری غروب سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن اشاره به برنامه راهپیمایی روز قدس، بیان کرد: واپسین جمعه ماه رمضان در سال جاری مصادف با دوم تیرماه و بیست و هشتم ماه رمضان، در جای جای استان برگزار می شود که مسیرهای آن پس از بررسی در شوراهای شهرستانی متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی افزود: در مرکز استان اما این راهپیمایی ساعت ۱۱ روز دوم تیرماه از میدان امام رضا (ع) آغاز و در مصلای سمنان ادامه خواهد داشت و در آنجا مردم روزه دار و مومن سمنان پای سخنرانی این روز بزرگ می نشینند که احتمالا با حضور مهمانان کشوری این مراسم رونق خاص می گیرد.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه طبق فرموده امام راحل(ره) این راهپیمایی برای مبارزه با جهان استکبار و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌شود، تاکید کرد: این ابتکار تاریخی امام خمینی(ره) در حالی بیش از سه دهه قدمت پیدا کرده که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری کشورهای مسلمان مانند عراق، افغانستان، سوریه، تاجیکستان و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار می شود.

قندهاری روز قدس را روز فریاد مشترک آزادیخواهان جهان بر ضد ظالمان دنیا دانست و تاکید کرد: اسرائیل این غده سرطانی نماد ظلم است و در مقابل روز قدس این یادگار عظیم امام خمینی(ره) نماد آزادیخواهی محسوب می شود.

وی افزود: باید همه دستگاه های اجرایی، فرهنگی، خدماتی و … استان سمنان در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان سمنان، در ادامه روز قدس را زمان عهد اخوت و برادری با دیگر مسلمانان در سراسر جهان دانست و گفت: امروز همه مسلمانان یک هدف مشترک دارند و آن هم ریشه کنی ظلم از جهان است.

قندهاری همچنین روز قدس سال جاری را به دلیل مسائل منطقه ای و تروریستی دارای اهمیت بالایی دانست.