راه‌اندازی مرکز رصد شاخص‌های اجتماعی در سمنان

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از راه‌اندازی مرکز رصد شاخص‌های اجتماعی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر بینایی در جلسه ستاد ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی این استان که هم‌اینک با حضور استاندار و فرمانداران استان در استانداری سمنان در حال برگزاری است اظهار کرد: برای نخستین‌بار در سطح کشور است که مرکز رصد شاخص‌های اجتماعی در استانداری راه‌اندازی می‌شود.

وی از آغاز رسمی فعالیت این مرکز در استانداری سمنان خبر داد و افزود: تحقیقات و پژوهش‌های مختلف و متنوعی در این مرکز با هدف رصد و تجزیه و تحلیل شاخص‌های اجتماعی به انجام خواهد رسید.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به خطر وجود آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور گفت: خیلی از مواردی که در خصوص تشدید برخی آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها و محافل مطرح می‌شود منطبق با واقعیت‌ها نیست.

وی به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص لزوم ایجاد هیات‌های اندیشه‌ورز در مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در راستای لبیک به این دغدغه معظم‌له، در حال حاضر هیات‌های اندیشه‌ورز نه‌تنها در مرکز استان سمنان که در همه شهرستان‌های این استان نیز راه‌اندازی شده است.

بینایی با اشاره به توجه جدی دولت تدبیر و امید به بحث حقوق شهروندی افزود: در همین ارتباط برای نخستین‌بار در کشور سامانه حقوق شهروندی در استان سمنان، تشکیل و فعالیت خود را از پیش آغاز کرده و این روند با جامعیت بیشتری در دولت دوازدهم نیز ادامه می‌یابد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به وعده‌های دولت برای ایجاد نشاط‌اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح‌های مدیریت محله محور به‌عنوان یک راهکار و راهبرد مفید،موثر و لازم الاجرا می‌تواند نقش به‌سزایی در امید آفرینی و ایجاد شور و نشاط در جامعه و خصوصا نسل جوان داشته باشد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان