رایزنی برای احیای بافت تاریخی سمنان آغاز شد

سمنان – شهردار سمنان با بیان اینکه رایزنی برای احیای بافت تاریخی شهرستان آغاز شده است، گفت: بازسازی بافت فرسوده شهری باید به صورت کارشناسی و با درستی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد ناظم رضوی در نشست کمیسیون گردشگری سمنان با موضوع ضرورت احیای بافت تاریخی برای جذب گردشگران، تاکید کرد: در سال های قبل تلاش های برای احیای بافت فرسوده شهری شده اما باید این امر امروز با دقت نظر بیشتر و از لحاظ کارشناسی صورت گیرد.

وی افزود: بازسازی خانه های قدیمی سمنان می بایست با اصول استاندارد معماری سنتی ایرانی به شکلی صورت گیرد که بتوانیم از ظرفیت گردشگری نیز استفاده بهینه کنیم.

شهردار سمنان ضمن بیان اینکه بازسازی بافت فرسوده شهری بسیار هزینه بر است، تاکید کرد: اگر بتوانیم اصول گردشگری را در حوزه بافت فرسوده شهری رعایت کنیم قطعاً می توانیم در زمینه جذب گردشگران موفق عمل کنیم.

ناظم رضوی تاکید کرد: شهرداری سمنان برای زیباسازی شهری با مالکان خانه های موجود در بافت فرسوده شهری، با مذاکره نشسته است، تاکید کرد: هدف ما بالاترین بهره وری در زمینه جذب گردشگران است.

وی افزود: یکی از برنامه های شهرداری در حوزه بافت فرسوده شهری، جذب سرمایه گذار است که می توان با ایجاد مشوق هایی در زمینه جذب گردشگر موفقیت های خوبی را به دست آورد.