تداوم روند صعودی مبتلایان روزانه کرونا در استان سمنان

به گزارش ایرنا، ۱۳۰مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر دوشنبه تا ظهر دیروز سه‌شنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۳ هزار و ۹۴۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه سه‌شنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان کسی را در استان سمنان نگرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر دیروز سه‌شنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۹۰۷ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۱۱۶ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۶ هزار و ۹۸۷ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

طبق اعلام این کمیته، با ترخیص ۱۴ بیمار دیگر در شبانه روز گذشته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۷ هزار و ۴۰۱ نفر رسید.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۹۱۹ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

نوید دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۷ بهمن الی ۲۸ بهمن ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۵۳۲ نفر رسیده است و دوازده هزار و ۳۸۷ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به سه هزار و ۸۰۳ نفر رسید.

طبق تازه‌ترین اعلام در استان سمنان، شهرستانهای میامی ، سرخه و آرادان در وضعیت آبی و شهرستانهای سمنان، شاهرود، دامغان، مهدیشهر و گرمسار، در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه‌شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد:در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۸ هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۶۹۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر رسید.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان