رونق اقتصاد خانوار با توسعه مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد انشگاهی در ۳۱ استان کشور و با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می شود.

اسماعیل غنیان در کارگروه اشتغال استان سمنان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان برگزار می شد، با اشاره به افتتاح دبیرخانه این طرح ملی در جهاددانشگاهی استان سمنان و گفت: در استان سمنان این موضوع به عهده جهاد دانشگاهی واحد استان است و با توجه به محدودیت زمانی، علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir اقدام به ثبت نام نمایند، ضمن اینکه شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

وی افزود: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای از طریق نرم افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های مطلوب جهاددانشگاهی استان سمنان، از این نهاد به عنوان یک نهاد توسعه ای نام برد و افزود: تحقیقات و پژوهش های کاربردی و همچنین آموزش های کاربردی در مجموعه استان از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های جهاددانشگاهی استان سمنان است که نقش بسیار مطلوبی در توسعه استان داشته است.

غنیان ادامه داد: روند بررسی آمار پنج ساله نشان می دهد که سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در استان سمنان جویای کار هستند، آمارها نشان می دهد ۲۰ درصد از جویندگان کار استان سمنان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند که به دنبال شرایط شغلی بهتری هستند.

وی افزود: جویندگان کار واقعی در استان سمنان که فاقد بیمه تأمین اجتماعی هستند، تا ۹ هزار نفر در سال تخمین زده می شود، در سال‌ جاری پنج هزار و ۲۳۰ نفر در استان سمنان جویای کار بودند که تاکنون یک هزار و ۲۵۸ نفر اشتغال یافتند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان