رونق فرودگاه‌های استان سمنان مستلزم تامین هواپیماهای کوچک

استاندار سمنان با اشاره به وجود سه فرودگاه در این استان پهناور از آن به عنوان یک فرصت ویژه برای این استان نام برد و خواستار تامین هواپیماهای کوچک و ناوگان ۵۰ تا ۷۰ نفره برای فرودگاه‌های این استان شد.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: چنانچه هواپیماهای کوچک در اختیار استان قرار گیرد این استان می‌تواند هر روز پرواز داشته باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی به فرودگاه‌های این استان اختصاص یافته است افزود: امسال نیز اعتبارات مناسبی به دو فرودگاه سمنان و شاهرود اختصاص یافته است.

استاندار سمنان از تلاش استان برای حفظ این دو فرودگاه و استفاده از ظرفیت آنها در کنار فرودگاه کوچک ایوانکی خبر داد و گفت: وجود این فرودگاه‌ها می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار و همچنین رونق بیشتر صنعت گردشگری در این استان کمک کند.

خباز با اذعان به اینکه وجود زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه به رونق اقتصادی کمک شایانی می‌کند، تصریح کرد: به دلایل مختلف و از جمله شاخص جمعیت و نزدیکی به پایتخت باید به جای هواپیماهای بزرگ به سمت ناوگان پروازی کوچک‌تر برویم تا بتوانیم به‌طور روزانه از استان پرواز داشته باشیم.

این مقام ارشد اجرایی از سه فرودگاه این استان به عنوان یک فرصت مهم و کم‌نظیر برای ایجاد پایگاه‌های آموزشی در این استان نام برد و بیان کرد: ایجاد هنرستان‌های آموزش خلبانی و ایجاد پروازهای آموزشی بین سمنان و شاهرود از طرح‌های پیشنهادی در این بخش است که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد این هنرستان‌های آموزشی هیچ زمانی مشخص نشده است، افزود: این طرح هنوز در حال بررسی و ارزیابی است و نمی‌توان موعد خاصی برای عملی شدن آن ارائه داد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان به تعدد و تنوع آثار و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در این استان اشاره کرد و گفت: استان سمنان از ظرفیت بالایی در این بخش برخوردار است و وجود این سه فرودگاه می‌تواند به توسعه این صنعت درآمدزا در استان کمک کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان