رونمایی از دو کتاب ذبیح الله وزیری در چهارمین شونشینی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از رونمایی دو کتاب ذبیح الله وزیری پژوهشگر و نویسنده در چهارمین آیین شونشینی در سمنان خبر داد.
عباس بابایی با بیان اینکه آخرین آیین شونشینی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، مدیران شهری و حضور پرشور شهروندان سمنانی جمعه ۲۸ دی ماه در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: چهار رویداد فرهنگی هنری “شونشینی”در جمعه های دی ماه با توجه به اهمیت وقوع چند رویداد مهم در این ماه شامل ثبت زبان سمنانی ،ثبت نظام آبیاری و … در این ماه برگزار شد.
وی با بیان اینکه مجریان توانمند سمنانی پویان ضمیری و محمد رضا طاهریان با گویش سمنانی” گویش چند هزار ساله” این برنامه را اجراء کردند ، اظهار داشت : در این آیین برنامه های متنوع و شادی شامل اجرای موسیقی توحیدی فر و گروه موسیقی مهربانی با زبان سمنانی اجراء شد ، همچنین بازیگران سمنانی با بازیگری زیبای خود به زبان سمنانی نمایش اجراء کردند.
بابایی با اشاره به اینکه در پایان این آیین از دو کتاب ” گنجینه ضرب المثل های سمنانی” و” فرهنگ واژگان فارسی به گویش سمنانی ۲جلدی” اثری از ذبیح الله وزیری پیشکسوت عرصه نویسندگی در چهارمین رویداد فرهنگی هنری “شونشینی ” رونمایی شد تصریح کرد :در ادامه این آیین از پژوهشگر و نویسنده ذبیح الله وزیری با حضور جمعی از مسئولان شهری تقدیر به عمل آمد.
عباس بابایی اذعان داشت: هدف از تجلیل پیشکوستان عرصه فرهنگ و هنر اشاعه فرهنگ سپاسگذاری از هنرمندان و توجه به پیشکسوتان شهر سمنان است و نتیجه اشاعه این فرهنگ بی شک رواج شاخصه های هنر ایرانی و اسلامی در جامعه خواهد بود.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در پایان یادآور شد: این آیین به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری و مدیریت آموزش پرورش سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن پویان اجراء شد.
شایان ذکر است ذبیح‌الله وزیری، فرزند عبدالعلی وزیری، از پهلوانان شهر سمنان، در ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۲۱ به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در سمنان و تحصیلات تکمیلی در رشته مدیریت اداری و مالی شهرداری تهران را در مؤسسه علوم اداری و بازرگانی که در آن زمان زیر مجموعه دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود، به پایان رساند.وی بازنشسته شهرداری تهران است. اکنون که بیش از ۳۰ سال از بازنشستگی‌ وی می‌گذرد؛ ارتباط تنگاتنگی با حوزه فرهنگ مردم در سمنان دارد و پژوهش‌ها و مقاله‌های بسیاری از وی به چاپ رسیده‌ است.