زبان‌های محلی در مدارس سمنان تدریس می‌شود

فرماندار سمنان با اشاره به تصویب تدریس زبان سمنانی در مدارس این شهرستان گفت: احیای زبان سمنانی در مدارس شهرستان سمنان ضرورت دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس دانایی در نشست شورای آموزش و پرورش سمنان به میزبانی فرمانداری از تصویب تدریس زبان سمنانی در مقاطع تحصیلی در شهرستان خبر داد و تاکید کرد: احیای این زبان ضرورت دارد چرا که حفظ سنت ها و فرهنگ بومی یکی از رسالت ها ما محسوب می شود.
وی زبان و گویش محلی را یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی هر قوم و ملتی دانست و افزود: عدم توجه به آموزش و استفاده از زبان ها و گویش های مختلف بومی و محلی، نابودی آن ها را در پی خواهد داشت.
فرماندار سمنان با تاکید بر ضرورت احیای فرهنگ، زبان، سنن و آداب این شهرستان بیان کرد: این امر جز در سایه همراهی فرهنگیان، معلمان، هنرمندان و کارشناسان خبره و همچنین مشارکت مردمی میسر نمی شود.
دانایی از دو مصوبه شورای آموزش و پرورش سمنان در حوزه ترویج گویش سمنانی خبر داد و تاکید کرد: تدریس زبان سمنانی در مقاطع تحصیلی و تعیین هفته ای به نام ترویج زبانی سمنان این دو مصوبه هستند که به زودی اجرایی می شوند.
وی با بیان اینکه تدریس زبان سمنانی در مقاطع ابتدایی این شهرستان از مهرماه سال ۹۸ در دستور کار آموزش پرورش قرار می گیرد، بیان کرد: باید زیرساخت های لازم در این امر تسریع شوند.