ساخت ترمینال فرودگاه سمنان با پیشرفت ۸۰ درصدی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین شجاعی، مدیر فرودگاه سمنان گفت: ساخت ترمینال مسافر فرودگاه سمنان، با ظرفیت جابه‌جایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ مسافر در لحظه، با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است.

شجاعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ترمینال مسافر فرودگاه سمنان در وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع تا پایان امسال به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تا اینجای کار با پیشرفت فیزیکی ساخت ترمینال مسافر فرودگاه سمنان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با توجه به نوسان قیمت ها نمی‌توان پیش بینی دقیقی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح داشت.

وی بیان کرد: اکنون در فرودگاه سمنان ترمینال شماره یک تجهیز است و در واقع تکمیل و راه‌اندازی ترمینال شماره ۲ پیش‌زمینه‌ای برای راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی و فرود هواپیماهای غول‌پیکر در فرودگاه سمنان است.

شجاعی تصریح کرد: بر اساس برآوردها با تکمیل ترمینال مسافر شماره ۲ فرودگاه سمنان ظرفیت جابه جایی ۲۰۰ هزار مسافر در سال فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا فعالیت و پروازها در فرودگاه سمنان را تحت تاثیر قرار داد و اکنون پروازی در فرودگاه سمنان انجام نمی‌شود.

مدیر فرودگاه سمنان اظهار داشت: توسعه پرواز از این فرودگاه به عنوان یکی از زیرساخت‌های حمل و نقل با تسهیل و تسریع در سفر نقشی مهم در رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی دارد.

چهاردهم آبان ۹۸، اولین پرواز هواپیمای مسافربری از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد و در اسفند ماه با شیوع کرونا پروازها در این فرودگاه لغو شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان