ساخت و سازها از درختان در شهمیرزاد پیشی گرفته اند

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با اشاره به این که ساخت و سازها از درختان شهمیرزاد پیشی گرفته‌اند گفت: توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در این شهر با حفظ بافت قدیمی شهمیرزاد و باغ‌ها شکل بگیرد و از ساخت و ساز بی رویه جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار شهمیرزاد با وی در سالن غدیر استانداری سمنان بیان کرد: در ساخت و ساز و توسعه شهر شهمیرزاد از سیما و منظر شهری نباید غفلت کرد و بافت سنتی شهر حفظ شود.

شهر شهمیرزاد از نظر گردشگری و تامین نیاز گردشگران داخلی و خارجی حائز اهمیت است و زیرساخت مناسب باید برای پذیرش گردشگران فراهم شود.

شهر گردشگری باید با حفظ کوچه باغ ها و آداب و رسوم سنتی مردم باشد و از ایجاد شهر مدرن و صنعتی خودداری شود.

صنعت گردشگری بعد از صنعت خودرو زود بازده و پر سود است و زمینه پذیرش مسافر و حفظ آن در محیط های شهری با معرفی شهمیرزاد در سراسر استان صورت بگیرد.

گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی حوزه های پر ظرفیت استان سمنان هستند.
اشتغال استان سمنان را نباید تنها به واحدهای صنعتی محدود کرد و گردشگری با سرمایه های اندک ظرفیت بالای اشتغالزایی دارند و یک بوم گردی با هزینه اندک راه می افتد و اشتغالزایی صورت می گیرد.

با وجود معرفی شهمیرزاد در سال ٨۶ به عنوان شهر نمونه گردشگری زیرساخت و طرح جامع گردشگری برای این شهر وجود ندارد.
اعتبارات کم شهری برای توسعه زیرساخت های گردشگری شهر مناسب نیست و تامین آب مورد نیاز شهروندان نیز با مشکلاتی روبه رو است.
حفظ باغ‌های شهمیرزاد، جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و ساز های نابه جا از اهداف مهم حوزه شهری است و محدودیت هایی برای ساخت شامل محدودیت سطح اشغال و طبقات، حذف پارکینگ و انباری در نظر گرفته شده است.

در نظرگرفتن کدملی مستقل برای شهمیرزاد و اختصاص زمین جهت ساخت ایستگاه پلیس راه از دیگر خواسته های مردم است.

مشکلات کم آبی و قطعی برق از معضلات مهم شهمیرزاد است.