سامانه اشتغال جوانان در استان سمنان راه اندازی می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: سامانه اشتغال برای شناسایی ظرفیت های اشتغال استان راه اندازی می شود.

مصطفی مرادی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این سامانه ظرفیت اشتغال دستگاه ها و ادارات استان سمنان را در بانک اطلاعاتی جمع آوری می کند و جوانان با مراجعه به این سامانه، از ظرفیت های اشتغال استان آگاهی یابند.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: اولویت و هدف سامانه اشتغال جوانان واردکردن اطلاعات ظرفیت‌های اشتغال همه دستگاه‌ها به صورت کامل و فراهم‌سازی امکان دسترسی جوانان به این سامانه است.
وی بیان داشت: این سامانه به جوانان استان سمنان فرصت می دهد که با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای خود، از گنجایش دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف برای اشتغال خبردار شوند.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: در این سامانه، مجوزهای اشتغال مرتبط با دستگاه های اجرایی و مرتبط با ماموریت های آنها معرفی می شود تا افراد دارای شرایط و امتیاز فعالیت، از آن مطلع شوند.
مرادی با بیان این که هدف این سامانه کارآفرینی است و نه کاریابی، یاد آورشد: این سامانه تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه فقط ظرفیت‌های هر دستگاه را در اختیار جوانان قرار می دهد و باعث می شود ضمن کاهش مراجعات حضوری به ادارات، از نظام کارآمد دولت الکترونیک استفاده شود.
وی درخصوص بسته‌های ویدیویی و مکتوب آموزشی در سامانه اشتغال جوانان، خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی از بسته‌های آموزشی در این سامانه بارگذاری شده است و به مرور افزایش می یابد.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: این بسته‌ها مشاغل را به زبان ساده به جوانان آموزش و به آنان اطلاعات اولیه را ارایه می‌دهد .
نرخ بیکاری تابستان ۹۵ استان سمنان نسبت به سال ۹۴، از ۸٫۴ به ۸٫۱ درصد کاهش یافته و رتبه اشتغال استان در کشور چهارم است.
حدود ۲۲ درصد از جمعیت استان سمنان را جوانان تشکیل می دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان