سمنان‌ بیش از ۴۲۰ هکتار بافت فرسوده دارد

شهردار سمنان با بیان اینکه این شهر بیش از ۴۲۰ هکتار بافت فرسوده دارد، گفت: امروز باید به نوسازی و احیای بافت فرسوده سمنان توجهی ویژه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسین موسوی عصر امروز در نشست شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان سمنان که با حضور شهرداران شهرهای این استان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار داشت: ساکنان مسکن مهر شهر سمنان از کمبود امکانات و تجهیزات برای زندگی روزمره رنج می‌برند.

وی با اشاره به لزوم توجه به امکانات و تجهیز مسکن مهر سمنان خاطرنشان کرد: اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان باید برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسکن مهر سمنان کمک کند.

شهردار سمنان با اشاره به اینکه باید پیش از احداث شهرک مسکن مهر در این شهر، به امکانات زیرساختی آن توجه می‌شد عنوان کرد: ساختمان‌های مسکن مهر شهر سمنان در حالی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث‌شده که امروز به‌شدت نیازمند ایجاد فضای سبز و محوطه‌سازی است.

طرح‌های احیا و نوسازی بافت فرسوده سمنان اجرایی می‌شود

شهردار سمنان با بیان اینکه این شهر بیش از ۴۲۰ هکتار بافت فرسوده دارد بیان کرد: امروز باید به نوسازی و احیای بافت فرسوده سمنان توجهی ویژه کرد.

موسوی با بیان اینکه طرح‌های احیا و نوسازی بافت فرسوده سمنان اجرایی می‌شود گفت: امروز باید بافت فرسوده و تاریخی را از تهدید به فرصتی برای توسعه کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سمنان کمتر از سرانه کشوری است بیان کرد: امروز مساحت فضای سبز در شهر سمنان به ازای هر نفر حدود ۱۰ متری مربع است؛ درحالی‌که مساحت استاندارد سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۱۴ متری مربع است.

شهردار سمنان احداث بوستان‌ها و فضاهای سبز جدید را به‌عنوان یکی دیگر از راهکارهای افزایش سرانه فضای سبز در این شهر عنوان و بیان کرد: در این راستا آرامستان‌های با قدمت بیش از ۳۰ سال در شهر سمنان به فضاهای سبز تبدیل می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان