سمنان با ثبت نام اینترنتی ۲۲٫۴۷ درصد در سرشماری، استان دوم کشور

سمنان- ایرنا- دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ استان سمنان گفت: طبق آخرین آمار در روز چهاردهم مهر، سمنان با ثبت نام اینترنتی ۲۲٫۴۷ درصد از جمعیت به صورت اینترنتی در این سرشماری، پس از بوشهر، دومین استان کشور در این شاخص است.

به گزارش ایرنا، رضا عبدالله زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع خانوارهای استان سمنان، حدود ۱۵۴ هزار ۶۰۰ نفر به صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ ثبت نام کرده اند.
وی افزود: ۱۵۴ هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت استان سمنان، شامل ۴۷ هزار و ۵۰۰ خانوار تاکنون به صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ ثبت نام کرده اند که معادل ۲۲٫۴۷ درصد جمعیت استان سمنان است.
دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ استان سمنان اظهار کرد: بر این اساس، شهرستان های سرخه با ۳۲٫۲ درصد، مهدیشهر با ۲۷٫۶ درصد و آرادان با ۲۵٫۹ درصد، بیشترین تعداد خانوارهای ثبت نام اینترنتی اطلاعات در سامانه سرشماری امسال را داشته اند.
عبدالله زاده اضافه کرد: مردم شهرستان شاهرود ۲۳٫۹ درصد، گرمسار ۲۳٫۱، سمنان ۲۰٫۷، دامغان ۱۶٫۸ و میامی ۱۵٫۸ درصد در ثبت نام اینترنتی نفوس و مسکن ۹۵ به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند.
وی اظهار کرد: تا روزهای گذشته، سمنان رتبه اول در بین استانهای کشور را در ثبت نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ داشت، اما امروز سمنان به جایگاه دوم پس از استان بوشهر انتقال یافت.
وی افزود: انتظار می رود شهروندان استان ممتاز سمنان با همت بیشتر در ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ شرکت کنند و جایگاه اول کشور را دوباره به خود اختصاص دهند.
دبیر ستاد سرشماری استان سمنان ، از شهروندان خواست که در موعد مقرر با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir اطلاعات خانوار خود را ثبت کرده و در صورت امکان این کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ به روش اینترنتی از سوم تا بیست و چهارم مهر ۹۵ ادامه دارد و مرحله مراجعه حضور در این طرح از بیست و پنجم مهر تا بیست و پنجم آبان ۹۵ اجرا می شود.
در اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ در استان سمنان هدفگذاری شده است تا ۶۰ درصد از شهروندان به صورت اینترنتی در این طرح ثبت نام کنند.
شهروندانی که به صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ ثبت نام می کنند با دریافت کد ۱۲ رقمی، در مرحله مراجعه حضوری آمارگیران، فقط کافی است این کد را به آمارگیر ارایه دهند تا روند ثبت نام آنان در سرشماری امسال کامل شود.
در هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال ۹۵ استان های بوشهر، سمنان، یزد و کردستان، در مرحله ثبت نام اینترنتی رتبه های اول تا چهارم کشور را به خود اختصاص داده اند.
در کل کشور تا زمان حاضر، از مجموع ۲۵ میلیون و ۷۶۴ هزار خانوار، یک میلیون ۵۵۰ هزار خانوار اطلاعات خود را از طریق سامانه سرشماری به صورت اینترنتی ثبت کرده اند که این رقم نیز معادل ۶٫۱۷ درصد تعداد خانوار و ۶٫۶۷ درصد جمعیت کل کشور با برآورد ۸۰ میلیون نفر جمعیت می شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان