سمنان میزبان رقابت‌های بین‌المللی ووشو

هرود – مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه فرودین ۹۶ میزبان رقابت های بین المللی ووشو خواهیم بود، گفت: طی سال جاری تا کنون میزبان ۴۰ رویداد مهم ورزشی در سطح ملی بوده ایم.

فرزاد فتاحی در خلال بازدید خود از اردوی آمادگی تیم ملی جوانان و نوجوانان به میزبانی سالن آکادمی بدمینتون شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، جایگاه این ورزش را در کشور بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: استان سمنان رتبه اول ورزش بدمینتون را در سطح کشوری دارد و همچنین به لحاظ توانمندی در زمینه میزبانی و حضور ملی پوشان بسیار مطلوب و در جایگاه ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه برای توسعه ورزش بدمینتون برنامه های بسیاری در دست اقدام داریم، افزود: شاهرود مرکز توسعه بدمینتون بانوان محسوب می شود و فدراسیون از آن به عنوان پایگاه قهرمانی یاد می کند.

عدم اختصاص اعتبار به پروژه استخر بیارجمند

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان همچنین با اشاره به وضعیت پروژه های نیمه تمام شاهرود، پاسخ داد: استادیوم ۱۵هزار نفره با چهار میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت توسعه و تجهیز به زودی با تخصیص اولین قسمت از این اعتبار کار خود را شروع می کند و همچنین برای سالن سه هزار نفری هم یک میلیارد تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شده که با دریافت موافقت نامه ها و تخصیص اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی کار احداث آن آغاز خواهد شد.

فتاحی در ادامه درباره پروژه استخر بیارجمند نیز، توضیح داد: متاسفانه در طرح توسعه امسال هیچ برنامه ای برای احداث و راه اندازی این استخر در نظر گرفته نشده چراکه اعتباری هم برای این بخش اختصاص داده نشده است و این پروژه باید از محل اعتبارات استانی بهره مند شود.

وی با بیان توضیحی درباره مرکز علمی ورزشی پایگاه قهرمانی و استعدادیابی در استان سمنان ابراز داشت: با در نظر گرفتن فضای لازم برای احداث اینچنین مجموعه ای در شاهرود و با تلاش اداره ورزش و جوانان شهرستان در صورتی که ظرف چند ماه آینده این فضا در اختیار ما قرار گیرد با تجهیز آن مرکز قهرمانی و استعدادیابی در شاهرود نیز تاسیس خواهد شد.

استقبال قابل توجه بانوان شاهرودی از ورزش اواسپرت

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با توضیحی درباره ورزش اواسپرت نیز افزود: رشته او اسپرت یکی از رشته های رزمی ما ایرانیان محسوب می شود و از جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور برخوردار است که در استان سمنان و به خصوص بانوان شاهرودی نتایج بسیار خوبی را در این رشته کسب کردیم و استقبال بسیار مطلوبی از این رشته شاهد هستیم. و این رشته جز رشته های صاحب عنوان کشور به شمار میرود که با یک سرمایه گذاری مطلوب می توان این رشته نوپا را بیش از پیش ارتقا بخشید.

فتاحی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه اقدامی برای گسترش توریسم ورزشی در استان دارید، اظهار داشت: در این راستا طی سال گذشته میزبانی ۸۰ رویداد کشوری را به عهده داشتیم که بالغ بر سه هزار ورزشکار از سراسر کشور به استان سمنان و خصوصا شاهرود سفر کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون میزبانی ۴۰ رویداد ورزشی ملی را در استان سمنان بر عهده داشته ایم، افزود: از این تعداد ۱۳میزبانی در شاهرود برگزار شد که حضور این ورزشکاران در این شهرستان نوعی رونق توریسم ورزشی است.

سمنان و شاهرود میزبان رقابت های بین المللی بدمینتون

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان همچنین با بیان اینکه حضور ورزشکاران از سراسر کشور در این استان باعث معرفی آداب و آشنایی هموطنان با فرهنگ و سنت شهرستان های ما می شود، گفت: در این راستا با هزینه هایی که برای برگزاری این میزبانی ها صورت می گیرد درآمد اقتصادی استان هم ارتقا پیدا می کند.

فتاحی با تاکید بر اینکه برگزاری اردوی ملی در شهرستان های استان علاوه بر ارتقا و آمادگی ورزشکاران به توسعه توریسم ورزشی نیز کمک شایانی می کند، بیان داشت: میزبانی رقابت های بین المللی بدمینتون طی دهه فجر سالجاری در این استان به میزبانی شاهرود برای دختران و برای پسران در سمنان انجام خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه سمنان میزبان رقابت های بین المللی ووشو در فرودین ماه۹۶ با حضور۲۰۰ورزشکار از ۱۸ کشور خارجی خواهد بود، افزود: این مهم در بحش توریسم بین المللی نیز می تواند ظرفیت قابل توجهی محسوب شده و در این بخش کمک شایانی کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان