سمنان، اولین استان باسواد کشور

مدیرکل آموزش پرورش استان سمنان بابیان اینکه استان سمنان از لحاظ جمعیت باسواد جزو استان‌های برتر کشور است گفت: این استان با ۹۸.۵ درصد بالاترین میزان جمعیت باسواد را در کشور دارد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان اظهار داشت: در استان سمنان تعداد افراد بی‌سواد بسیار اندک بوده و شاید به ۲ هزار نفر برسد.
وی با اشاره به اینکه میانگین درصد باسوادی در کشور ۹۲/۴۵ صدم درصد است، گفت: در حال حاضر درصد باسوادی در استان سمنان بالاتر از ۹۸ درصد است.
مدیرکل آموزش پرورش استان سمنان بر لزوم مشارکت همگانی برای رفع بیسوادی در استان تأکید کرد و گفت: در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و آموزش در ترغیب افراد بی‌سواد به سوادآموزی، آموزش‌وپرورش را یاری دهند.
محمدرضا جهان گفت: فرصت سوادآموزی برای افراد بی‌سواد در استان سمنان فراهم است.
وی با بیان اینکه استان سمنان با ۹۸/۶۴ صدم درصد باسوادی در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال به عنوان اولین استان در بحث سوادآموزی بوده است و با اشاره به ۳۲۰۰ نفر از افراد بی‌سواد در استان افزود: ۱۲۰۰ نفر از این افراد جزو معلولین آموزش ناپذیر هستند و۲۰۰۰ نفر از این افراد با توجه به مهاجرت و جابه‌جایی جمعیت دنبال این هستیم تا بتوانیم آن‌ها را پیدا و از خدمات سوادآموزی برخوردار سازیم.
محمدرضا جهان افزود : افراد علاقه‌مند به تدریس می‌توانند با شناسایی افراد کم‌سواد اقدام به سوادآموزی به وی کرده و در قبال باسواد کردن این فرد حدود هفت میلیون ریال دریافت کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: استان سمنان در زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی بسیار خوب عمل کرده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان