سمنان و مازندران برای توسعه گردشگری همکاری می کنند

سمنان- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سمنان و مازندران باید به مقصد سفرهای بین المللی تبدیل شوند و درراه توسعه گردشگری با هم همکاری دوجانبه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی در جلسه هم اندیشی فرمانداران دو استان مازندران و سمنان با رویکرد رونق اقتصاد گردشگری در دو استان، افزود: شمال و شمال شرق ایران از مناطق مستعد با ظرفیت های طبیعی، فرهنگی و تاریخی است.

وی با تاکید بر ضرورت جذب گردشگری خارجی و داخلی به شامل کشور، بیان داشت: متاسفانه این مناطق تا کنون نتوانسته اند، جایگاه واقعی خود را در معرفی به عنوان مقصد سفرهای بین المللی پیدا کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزاری این نشست را در توسعه گردشگری دو استان مازندران و سمنان به خصوص در زمینه بین الملل موثر دانست و افزود: جذب گردشگر داخلی و خارجی از اهداف مهم برگزاری این نشست است.

خواجه بیدختی بیان داشت: استان سمنان به دلیل قرار داشتن در حاشیه کویر ایران به همراه ظرفیت های تاریخی و طبیعی، یکی از محورهای مهم کاروان های راه ابریشم بوده که بخش فرعی این راه در مازندران و گلستان ادامه یافته است.

وی افزود: این ظرفیت‌ها به همراه قرار داشتن استان در مسیر زائران امام رضا(ع)، استان سمنان را به عنوان یک ظرفیت ملی و بین المللی در حوزه گردشگری معرفی کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان مازندران نیزگفت: اقامت ۱۲ میلیون نفر شب گردشگر داخلی در مازندران نیز نشانگر ظرفیت بالای این استان در جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

خواجه بیدختی خواستار ایجاد فرصت‌های جدید در زمینه گردشگری سلامت، معرفی اکوتوریسم این دو استان و افزایش همکاری های منطقه ای برای شکل گیری مقصد جدید گردشگری بین المللی در این بخش از ایران شد.

این نشست با هدف پیگیری اجرای طرح گردشگری از کرانه تا کویر به میزبانی فرمانداری شهرستان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری سمنان و با حضور مدیران کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دو استان سمنان و مازندران و تعدادی از مسئولان استان سمنان، در حال برگزاری است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان