سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان سمنان آغاز به کار کرد

سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان سمنان در آیینی با حضور استاندار و مسئولان دستگاههای اجرایی و دانشگاههای استان در دانشگاه پیام نور سمنان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و دبیر سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان سمنان در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گفت: در ۷۲ غرفه این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ محصول و دستاورد پژوهشی و فناورانه شرکتهای دانش بنیان، واحدهای صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی و ۳۴ دستگاه اجرایی استان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

دکتر سیف ا… سعدالدین گفت: ۸۰ درصد محصولات ارائه شده در این نمایشگاه تحقیقات و پژوهشهایی است که تبدیل به محصول و تجاری سازی شده است.

به گفته سعدالدین ، در پایان سه روز برگزاری نمایشگاه از بین ۷۲ غرفه یکی از غرفه ها با معیارهایی از جمله نظر بازدید کنندگان، سطح دانش فنی و پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان به عنوان برتر انتخاب میشود.

دکتر سعدالدین افزود : کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و معرفی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی و واحدهای فناور استان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است .

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد : حضور مخترعان و صاحبان طرح‌ها و ایده‌های فناورانه در این نمایشگاه فرصت خوبی برای ارتباط سرمایه‌گذاران این بخش با فعالان فناوری و صاحبان ایده است.
استاندار سمنان هم به عدم وجود مهارت مورد نیاز بازار کار در بین فارغ التحصیلان اشاره و بر لزوم تقویت بین صنعت و دانشگاه تاکید.

محمد رضا خباز افزود : صنعتگران و تولید کنندگان باید با دانشگاهیان بر سر یک میز بنشینند چرا که عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه باعث پرورش دانشجویانی در کشور شده که در بازار کار و تولید کارایی چندانی ندارند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان