شبکه گردشگری جاده‌ابریشم راه‌اندازی می‌شود

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم از راه‌اندازی شبکه گردشگری جاده‌ابریشم خبر داد و گفت: این شبکه با همکاری سازمان جهانی گردشگری صورت می‌گیرد که نقش مهمی در صنعت گردشگری، معرفی جاذبه‌های تاریخی و توسعه و تحول اقتصادی دارد.

وی با اشاره به سازمان جهانی گردشگری افزود: یکی از ویژگی‌های این سازمان معرفی ظرفیت‌های مهم فرهنگی و تاریخی در مسیر جاده ابریشم است که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و معرفی کمربندی جهانی، موجب ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود.

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم از راه‌اندازی شبکه گردشگری جاده‌ابریشم خبر داد و اضافه کرد: این شبکه با همکاری سازمان جهانی گردشگری صورت می‌گیرد که نقش مهمی در صنعت گردشگری، معرفی جاذبه‌های تاریخی و توسعه و تحول اقتصادی دارد که باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کرد.

نصرتی یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم همکاری با بنیاد جایزه بزرگ جاده‌ابریشم بوده که این سازمان آمادگی خود را برای همکاری با مجمع جهانی اعلام کرده است و هدف این بنیاد برقراری تبادلات فرهنگی و ارتباطات بوده که در این زمینه تلاش می‌کند.

این مسؤول مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف بنیاد جایزه بزرگ جاده‌ابریشم گام برداشتن در مسیر آگاهی مردم از جاده ابریشم، توسعه ارزش‌های علمی، فرهنگی و بشری بوده که در این زمینه تلاش می‌کند تا بخشی از میراث جهانی جاده‌ابریشم را به مردم جهان معرفی کند.

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم در ادامه از برگزاری ششمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده‌ابریشم در شهر تاریخی دامغان خبر داد و گفت: این همایش با حضور ۴۰ شهردار از شهرهای کشور و مدیران عامل هفت سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار می‌شود.

نصرتی عنوان کرد: این همایش با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی، انتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری در ۱۴ تیرماه سال جاری به مدت یک روز برگزار می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان