شطرنج بازان استان به مصاف استاد بزرگ شطرنج کشور می روند

رئیس هیئت شطرنج استان سمنان با اعلام خبر سفر احسان قائم مقامی به سمنان گفت: استاد بزرگ شطرنج کشورمان در این سفر به طور همزمان با جمعی از شطرنج بازان استان رقابت خواهد کرد.

محمود رضا گل هاشم رئیس هیئت شطرنج استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اعلام خبر سفر احسان قائم مقامی اولین استاد بزرگ شطرنج ایران به سمنان اظهار کرد: پرافتخارترین شطرنج باز کشورمان صبح روز پنجشنبه هفته جاری به منظور شرکت در یک دوره مسابقه سیمولتانه به سمنان سفر خواهد کرد.

رئیس هیئت شطرنج استان سمنان در خصوص نحوه مسابقه سیمولتانه گفت: در مسابقه سیمولتانه، یک استاد بزرگ شطرنج به طور همزمان با تعداد زیادی از شطرنج بازان مسابقه می دهد.

وی با بیان اینکه تا این لحظه ۴۱ نفر برای حضور در این مسابقه ثبت نام کرده اند افزود: بیشتر افراد شرکت کننده در این رقابت از شطرنج بازان استان سمنان هستند.

گل هاشم با اشاره به حضور شطرنج بازان حرفه ای در مسابقه بزرگ سیمولتانه استان تصریح کرد: به هریک از شطرنج بازان حاضر که بتوانند بر این استاد بزرگ شطرنج غلبه کرده و یا از وی تساوی بگیرند جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

رئیس هیئت شطرنج استان در خصوص زمان برگزاری این مسابقه نیز گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته این مسابقه در روز پنجشنبه از ساعت ۱۵ آغاز و احتمالا در حدود ساعت ۱۹ پایان می یابد.

وی در خصوص سایر برنامه های سفر کاپیتان تیم ملی شطرنج به سمنان اظهار کرد: قائم مقامی در این سفر دو روزه علاوه بر شرکت در این مسابقه بزرگ و دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با حضور در یک دوره فشرده به آموزش شطرنج بازان این استان خواهد پرداخت.

گل هاشم با یادآوری برنامه های هیئت شطرنج استان سمنان برای شناسایی و پرورش استعدادهای شطرنج خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با مسئولان آموزش و پرورش استان هستیم تا آموزش های ویژه ای را برای رده های سنی ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ سال برگزار کنیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان