شهرستان سمنان در زمره امن‌ترین مراکز استان‌های کشور است

در مراسمی با حضور فرمانده انتظامی استان سمنان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرماندار سمنان، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف، آیین تودیع و معرفی فرمانده جدید انتظامی شهرستان سمنان در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

در این آیین از خدمات ۴ ساله سرهنگ سیدموسی حسینی فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان سمنان قدردانی و سرهنگ غلامحسن پاکدامن به عنوان فرمانده جدید این نیرو معرفی شد.

کشور به برکت نظام و خون شهدا و تدابیر رهبری دارای امنیت بالایی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در این آیین گفت: اکنون کشور به برکت نظام و خون شهیدان و تدابیر رهبر معظم انقلاب دارای امنیت بالایی است و استان سمنان در قیاس با سایر استان‌های دیگر از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

حیدر آسیابی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت پایدار در جامعه افزود: نیروی انتظامی استان جزو سالم‌ترین دستگاه نیروی انتظامی کشور است.

وی اظهار کرد: اگر این اقتدار نیروی انتظامی ادامه پیدا نمی کرد امروز شاهد تداوم امنیت در کشور و جامعه نبودیم.

وی با اشاره به کاهش آمار بسیاری از جرائم در استان به خصوص اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با پدیده شوم مواد مخدر و افزایش کشفیات مواد مخدر استانهای دیگر در سمنان، تصریح کرد: این عملکرد نشان دهنده بالا بودن سطح هوشیاری و بیداری نیروی سبز پوش انتظامی در استان است.

آسیابی بر اعتقاد و عزم دستگاه قضایی استان بر حمایت از نیروی انتظامی و کارکنان خدوم این نهاد خبرداد و گفت: هماهنگی و هم‌افزایی نیروی انتظامی استان با دستگاه قضایی و سایر نهادها مثال‌زدنی است.

دادستان سمنان با بیان اینکه در بحث ایست و بازرسی استان سمنان جز اولین استانی است که توانسته بخشنامه دادستان کل کشور درباره صدور مجوز ایست و بازرسی را اجرائی کند، اظهار کرد: هم اکنون نقاط این طرح شناسایی و مجوزها نیز در استان صادر شده است و این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها این بخشنامه اجرایی نشده و یا از آن اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

آسیابی از ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرائم سرقت و جرائم خاص در استان سمنان خبر داد و افزود: همچنین دستورات لازم برای و توقیف خودرو و برخورد و دستگیری رانندگان متخلف که در نظم عمومی جامعه اخلال ایجاد می‌کنند، صادر شده است.

وی تاکید کرد: همچنین با تصمیمات صورت گرفته از این پس با بدحجابی در داخل خودرو نیز برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

فرماندار سمنان هم دراین مراسم با تاکید بر ورود و مقابله جدی نیروی انتظامی با جرائم نو پدید و جدید در جامعه گفت: جرائم نو پدید که در عصر انفجار اطلاعات با آن روبرو هستیم دنیا را دچار دگرگونی کرده و کشور، استان و شهرستان سمنان نیز از تاثیرات این جرائم بی‌‌بهره نبوده است.

سید عباس دانایی با بیان اینکه بسیاری از جرائم به وقوع پیوسته مربوط به این جرائم است، افزود: نیروی انتظامی باید با به روز کردن دانش خود با این جرائم مبارزه کند.

وی اظهار داشت: آموزش در این بخش برای همه ضرورت دارد و باید از علم و تکنولوژی جدید بهره‌گیری نماییم.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با اعتیاد و مواد‌مخدر، سرقت‌های خرد، مزاحمت و نزاع و درگیری و همچنین برخورد با اتباع غیر مجاز افاغنه از اولویت‌های این شهرستان است.

وی مبارزه با پدیده شوم موادمخدر و اعتیاد را از اولویت‌های اول و اصلی مسئولان این شهرستان اعلام کرد و افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بر مقابله جدی با موادمخدر و پدیده اعتیاد در جامعه تاکید فراوان دارند مسئولان استان به خصوص شهرستان نیز مبارزه با این مقوله را از دغدغه‌های خود می‌دانند و خوشبختانه نیروی انتظامی استان به خوبی در این موضوع ورود کرده و اقدامات خوبی هم داشته است.

دانایی مبارزه با سرقت به ویژه سرقت‌های خرد را از اولویت‌های این شهرستان اعلام و اضافه کرد: نیروی انتظامی شهرستان نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و شاهد کاهش وقوع این جرم و افزایش کشفیات بوده‌ایم.

وی با تقدیر از اقدامات و عملکرد مناسب نیروی انتظامی در مقابله با مزاحمت و نزاع و درگیری در این شهرستان، اظهار کرد: هر چند که در این مقوله نیز شاهد کاهش آمار هستیم ولی به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان و مردم باید مورد توجه بیشتر باشد.

فرماندار سمنان برخورد با اتباع غیرمجاز افاغنه را از دیگر اولویت‌های این شهرستان اعلام کرد و گفت: در این حوزه نیز اقدامات خوبی از سوی نیروی خدوم انتظامی انجام شده ولی همچنان جزو دغدغه مسئولان است و باید نگاه جدی‌تری در زمان فرماندهی جدید انتظامی این شهرستان صورت گیرد.

فرماندار سمنان با اشاره به وجود امنیت بسیار بالا در شهرستان سمنان، از سمنان به عنوان امن‌ترین شهر‌های کشور نام برد و گفت: خوشبختانه مردم سمنان امنیت و آرامش را به صورت قوی احساس می‌کنند و این نشان از اقتدار نیروی انتظامی در استان است.

دانایی اضافه کرد: در استان سمنان نیز بهترین وضعیت امنیت وجود دارد و ما در زمره امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شویم چرا که امروز خوشبختانه کم‌ترین جرایم در این استان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: امنیت یک زنجیره است و اگر این زنجیر در جامعه وجود دارد به دلیل آن است که دندانه‌های آن که مردم، جامعه، مسئولان و… هستند، به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه امنیت حیاتی‌ترین نیاز هر جامعه است، گفت: داشتن روابط اجتماعی سالم در پناه امنیت خواهد توانست بر مبانی مهم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامه عمل بپوشاند.

دانایی شرط ارتقای امنیت در جامعه را همکاری تمامی دستگاه‌ها و مدیریت‌ها اعلام کرد و افزود: خوشبختانه نگاه در نیروی انتظامی با حرکت چند سال گذشته در ارتباط با جامعه محوری و اجتماع محوری خود را نشان داده و باید تقویت شود.

وی عزت‌مندی، خدمت به مردم، دقت و مراقبت در انجام وظیفه قانونی، درستکاری و امانتداری، دقاع از ارزش‌های اسلامی و احساس مهربانی را از دیگر ویژگی نیروی سبز پوش و خدوم انتظامی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان هم امنیت را بسترساز توسعه اقتصادی در جامعه دانست و گفت: امنیت اقتصادی زمینه رشد سرمایه‌گذاری و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.

سردار روح الامین قاسمی افزود: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه وجود امنیت پایدار است و اگر امنیت وجود نداشته باشد اقتصاد مقاومتی و بستر توسعه اقتصادی در کشور فراهم نمی‌شود.

وی با بیان این که امنیت از نیازهای اساسی بشریت است و هر دولت و حکومت که در راس کار قرارگرفته به موضوع امنیت و مقوله‌های آن توجه خاصی دارد، اظهار داشت: امنیت برای کشور آن قدر مهم بود که حضرت امام خمینی(ره) یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین نهاد امنیتی را تشکیل و پس از آن سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های امنیتی برای مستحکم شدن پایه‌های امنیت ایجاد شد.

سردار قاسمی با بیان این که در آموزه‌های قرآنی و دینی هم بر امنیت تاکید فراوان شده است، اضافه کرد: نیروی انتظامی یکی از دستگاه‌هایی است که در تولید و حفظ امنیت نقش بسزایی دارد و رسالت اصلی او نیز همین است و هر جا که ناامنی به وجود آید مردم از نیروی انتظامی توقع دارند تا در این موضوع ورود پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان سمنان نیروی انتظامی را خادم ملت بزرگ ایران دانست و خاطرنشان کرد: این نیرو با تمام وجود در دفاع از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی تلاش خواهد کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دژ محکم نظام و مردم است.

سردار قاسمی رسالت بزرگ نیروی انتظامی را برقراری نظم و امنیت با همکاری و مشارکت مردم اعلام و اضافه کرد: شان نیروی انتظامی خدمت‌گزاری است و کارکنان آن،خدمت به مردم را وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می‌کنند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح از اوایل انقلاب اسلامی تا امروز از نظام پاسداری و حراست کرده و همراهی خوبی با ولایت داشته است.

سردار قاسمی ادامه داد: نیروهای مسلح در طول انقلاب با ولایت همراه و مطیع بوده وبا بصیرتی که داشته اطاعت‌پذیری از ولایت را به اثبات رسانده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان ۱۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: امروز نیروی انتظامی و نیروهای مسلح در دورترین نقطه کشورو نقاط صفر مرزی برای تامین امنیت مردم حضور دارند.

سردار قاسمی استان سمنان را از امن ترین استان‌های کشور ذکر کرد و گفت: مجرمان و متخلفان بدانند نیروی انتظامی به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که امنیت استان و مردم این سرزمین را به مخاطره بیندازد و با قاطعیت با آنان برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: سهم و نقش بسیج در حفظ و نگهداری انقلاب و استمرار آن بر کسی پوشیده نیست و تشکیل این نهاد از برکات الهی بود که به مردم ایران اسلامی هدیه داده شد.

وی با بیان این که اگر امروز در کشور امنیت داریم حاصل تلاش همه بسیجیان است، اظهار کرد: اگر دنیا امروز جرات نگاه کردن چپ به ایران را ندارد از حضور بسیجیان است.

سرهنگ سید موسی حسینی فرمانده سابق انتظامی شهرستان سمنان هم در این آیین گزارشی از اقدامات و عملکرد ۴ ساله این فرماندهی ارائه کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان