شهروندان سمنان پیشنهادهای خلاقانه برای مدیریت شهری ارایه دهند

به گزارش ایرنا، دریافت پیشنهادات خلاقانه مردم جهت اجرا در شهر سمنان راه‌اندازی می‌شود تا پس از تایید در مسیر ارائه به مدیران و سپس اجرایی شدن قرار بگیرد.

هادی شهرو، مدیر مرکز پژوهش و همایش شورای اسلامی و شهرداری سمنان روز چهارشنبه ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری به تمام پژوهشگران و فعالان عرصه علم و دانش ابراز داشت: هزینه در حوزه پژوهش، سرمایه گذاری است و پژوهش باید اساس و محور تصمیمات و فعالیت های مختلف باشد.

وی ادامه داد : باید باور داشت که هزینه کردن در این حوزه به منزله سرمایه گذاری است و تمرکز فعالیت مرکز پژوهش و همایش شورای اسلامی و شهرداری سمنان بر روی طرح های کاربردی است.

وی افزود: این مرکز به منظور ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات و نیز افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر، سامانه «ایده های مدیریت شهری و بانک اطلاعات متخصصین مدیریت شهری» ایجاد می کند.

شهرو گفت: در این سامانه نخبگان، کارشناسان، مدیران اجرایی، دانشگاهیان و عموم مردم می‌توانند به ارائه و مبادله ایده های خود بپردازند و سپس همایش علمی در خصوص پیشنهادات خلاقانه شهری با محوریت کیفیت و کمیت ایده ها برگزار می شود.

وی بیان کرد: مجموعه مدیریتی با استفاده از این سیستم به گردآوری، غربالگری، طبقه بندی و تحلیل پیشنهادات خلاقانه مختلف می پردازد که این امر، زمینه هم افزایی علمی و تسهیل در کاربری شدن ایده ها را فراهم سازد.

مدیر مرکز پژوهش و همایش شورای اسلامی و شهرداری سمنان گفت: شهروندان می توانند پیشنهادات خلاقانه خود را تا راه اندازی سامانه به رایانامه research.conference.semnan@gmail.com ارسال کنند.

روز پژوهش پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه نامگذاری شد و از سال ۱۳۷۹ وزارت علوم تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را «هفته پژوهش» نامید؛ این هفته از سال ۱۳۸۴ با عنوان «هفته پژوهش و فناوری» تغییر نام داد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان