صنایع سمنان برای ۲۱ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تلاش‌ها و رویکردهای توسعه‌ای دولت تدبیر و امید از زمان روی کارآمدن تا کنون موجب ایجاد ۲۱ هزار و ۲۷۴ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن این استان شد.

علی تشنه‌دل روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به دستاوردهای هشت ساله دولت تدبیر و امید در بخش صنعت و معدن استان سمنان گفت: از شهریور ۹۲ تا کنون با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ، حدود ۶۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت استان انجام شد.

وی بیان کرد: شمار صدور پروانه های بهره برداری حوزه صنعت در واقع می توان گفت همان سرمایه گذاری های تحقق یافته است، که در مجموع در این سال‌ها صدور پروانه‌بهره‌برداری در استان رشد مناسبی داشت.

وی اضافه کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون یکهزار و ۵۲۱ پروانه بهره‌برداری در استان سمنان صادر شد.

تشنه‎‌ صنایع در زمینه‌های مختلف مانند موادغذایی، نساجی، فولاد، لوازم خانگی، شیمیایی و صنعت خودروسازی در استان سمنان فعال هستند که بخشی از این صنایع در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شده است.

سمنان با توجه به صنایعی که در خود جای داده جزو استان‌های قطب صنعتی کشور به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: جلوگیری از ایجاد مشکلات برای واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت تولید واحدها از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید ، تکمیل زنجیره ارزش ، کاهش واردات ، افزایش صادرات ، ارتقای فناوری تولید و توسعه مناطق کمتربرخوردار، از مهمترین دستاوردها و پیامدهای بهره برداری از واحدهای صنعتی در استان سمنان است.

براساس آمارهای گزارش شده صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.