٢ سمنانی دیگر قربانی کرونا شدند

طبق جدیدترین آمار رسمی، ۲ نفر دیگر در فاصله ۲۴ ساعته ظهر یکشنبه تا ظهر دیروز دوشنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان فوت کردند و با این حساب، مجموع آمار فوتی کرونا استان از ابتدای شیوع ویروس تا هفتم تیرماه به یکهزار و ۱۲۵ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان روز سه‌شنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۷۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۴۱ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

در حال حاضر ۱۳۶ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۰ هزار و ۷۸۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

بنابر این گزارش، با ترخیص ۲۴ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۱۱ هزار و ۱۰۹ نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، چهار شهرستان سمنان، شاهرود ، دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان میامی، آرادان ، سرخه و مهدیشهر در شرایط زرد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با فوت ۱۴۰ تَن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۹۲ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

به گزارش وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون ۸۴۸ هزار و ۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
همچنین سه هزار و ۱۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
ضمن اینکه تا کنون ۲۳ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۲۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.