طرح‌های فرهنگی اجتماعی ویژه اتباع خارجی در استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان گفت: طرح‌های فرهنگی اجتماعی ویژه اتباع و مهاجران خارجی در استان سمنان در دو سطح کشوری و درون استانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، سید امیر علوی در نشستی با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به وضعیت فرهنگی اتباع خارجی در استان سمنان اظهار داشت: اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه اتباع خارجی در استان سمنان یکی از اولویت‌های مهم اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای این طرح‌های فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه فرهنگی اجتماعی اتباع خارجی به دستور صریح مقام معظم رهبری در اولویت قرار گرفت و این مهم در استان سمنان اجراشده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان با بیان اینکه تقویت فرهنگی و مذهبی پناهندگان خارجی به این استان یکی از اهداف والای این اداره کل است افزود: درگذشته برنامه خاصی برای این قشر از جامعه اجرا نمی‌شد اما اکنون طرح‌های ویژه برای این افراد در یستان سمنان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگروه فرهنگی اجتماعی اتباع و مهاجران خارجی در استان در دو بعد فعالیت می‌کند تصریح کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های این کارگروه با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی در بعد کشور و تصمیمات فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی درون استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

علوی ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی اتباع خارجی را از اولویت‌های مهم این کارگروه عنوان کرد و گفت: تشکیل کمسیون‌های مربوط به دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در شهرستان ازجمله اقدام مؤثر دیگری است که دراین‌باره اجراشده است.

وی با بیان اینکه خانه‌های قرآنی شهری و روستایی یک ظرفیت مهم برای ارتقا سطح فرهنگی و مذهبی اتباع خارجی است یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند در این راستا با اداره کل امور اتباع خارجی در استان سمنان همکاری کند و از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان با اشاره به در پیش رو بودن سالروز پناهندگان در بیستم ماه ژوئن اضافه کرد: برگزاری گردهمایی بزرگ پناهندگان استان سمنان و سامان‌دهی اتباع بیگانه در مراسم‌ها و طرح‌های فرهنگی استان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان