طرح‌های نیمه‌ تمام استان سمنان به بخش خصوصی واگذار شود

استاندار سمنان بر ضرورت تسریع در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در استان تأکید کرد و گفت: برای تکمیل و اتمام این طرح‌ها باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز عصر امروز در نوزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن یادگار امام (ره) برگزار شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بهره گرفت تا این طرح‌ها هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

وی بابیان اینکه امروز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌ها امری ضروری است، تصریح کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های دولتی استان از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنند و فکر اقتصاد دولتی را از سر بیرون کنند چراکه امروز اتکا به بودجه دولتی مشکل را رفع نمی‌کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و مدیران باید وابستگی دستگاه خود را از اعتبارات و اقتصاد دولتی کمتر کنند از مدیران خواست تا طرح‌ها و پروژه‌هایی که امکان بهره‌برداری از آن با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست را به بخش خصوصی واگذار کنند.

خباز بابیان اینکه استان سمنان از لحاظ واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی خوب عمل‌نکرده است تصریح کرد: امروز با استفاده از اعتبارات دولتی نمی‌توان کشور را اداره کرد و بنابراین ضرورت دارد تا مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی درزمینهٔ واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام دستگاه خود به بخش خصوصی جدی‌تر عمل کنند.

وی با اشاره به حجم بسیار بالای هزینه‌های جاری در کشور گفت: حدود ۸۵ درصدی از بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود و با مابقی بودجه رشد و توسعه کشو رو استان امکان‌پذیر نیست.

استاندار سمنان بر ضرورت چابک سازی دولت تأکید کرد و گفت: مدیران باید تلاش کنند با جلب اعتمادبخش خصوصی طرح‌های نیمه‌تمام را واگذار کنند و با واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی تلاش کنند تا سرمایه‌گذاری انجام‌شده از سوی دولت در این طرح‌ها از بین نرود.

خباز گفت: در استان سمنان اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان در واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی خوب و موفق عمل کرده و واگذاری استخرهای نیمه‌تمام به بخش خصوصی اقدام درست و مناسبی است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان