طرح برخورد با رانندگان مخل آسایش در سمنان اجرا می شود

سمنان-دادستان سمنان با بیان اینکه حفظ نظم و آسایش مردم یک وظیفه اساسی است، گفت: در همین راستا طرح برخورد با رانندگان مخل آسایش در سمنان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان حیدر آسیابی با ابلاغ طرح برخورد با رانندگان متخلف و مخل در نظم و آسایش عمومی شهروندان به نیروی انتظامی، ابراز داشت: حفظ نظم و آسایش عمومی و تامین امنیت مطلوب برای شهروندان یکی از وظایف اساسی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است لذا انجام حرکات نمایشی، کورس گذاری، آلودگی صوتی برخی از رانندگان وسایط نقلیه در سطح شهر ها باید با برخورد روبرو شود.

وی افزود: اینگونه حرکات ضمن آنکه مخل نظم و آسایش عمومی شهروندان است، مخاطرات جانی آنها را به دنبال دارد لذا نباید با آنها با مماشات برخورد کرد.

دادستان سمنان از تمامی ضابطان عام آموزش دیده خواست تا با مشاهده اینگونه از تخلفات رانندگان نسبت به توقیف وسایل نقلیه و بازداشت رانندگان متخلف اقدام کنند و بیان داشت: با نزدیکی آغاز سال تحصیلی و تردد دانش آموزان در مسیر مراکز تحصیلی، رانندگی به صورت مارپیچ، کورس گذاری، ترک چرخ زنی و حرکاتی از این قبیل احتمال وقوع حوادث جبران ناپذیر و میزان آسیب رسانی به شهروندان را افزایش داده و یکی از دغدغه های خانواده ها در این ایام محسوب می شود، که برخورد با اینگونه متخلفان خواست عمومی جامعه است.

آسیابی همچنین گفت: مردم نیز می توانند شکایات خود را به مراجع قانونی و ناجا ارائه دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان