طرح تشدید نظارتی ویژه شب یلدا در استان سمنان اجرا می‌شود

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه شب یلدا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنانبه نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، مهدی یحیایی اظهار داشت: در آستانه شب یلدا برخی از کالا و خدمات مرسوم این ایام تحت تأثیر قرارگرفته و به لحاظ نظارتی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار دارند.

وی با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح گشت‌های نظارتی گفت: در این طرح؛ نظارت و افزایش گشت‌های بازرسی واحدهای صنفی موردنظر به‌ویژه واحدهای عرضه کالاهایی از قبیل آجیل و خشکبار، میوه و تره‌بار و شیرینی در اولویت نظارت است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عنوان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان این سازمان به‌صورت مستمر بر بازار و واحدهای صنفی نظارت لازم را دارد.

یحیایی اضافه کرد: تعداد ۵۴ بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها در این ایام بر بازار و واحدهای صنفی، میدان‌ها میوه و تره‌بار نظارت و به‌صورت مداوم گروه‌های کالایی پرمصرف را رصد و پایش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند افزود: در صورت مشاهده تخلف از سوی ناظران و بازرسان این سازمان با متخلف برخورد جدی می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و غیره را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.