طرح توانمند سازی محله در هشت نقطه از سمنان اجرا می شود

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه مردم بالاترین سرمایه های اجتماعی یک نظام محسوب می شوند، گفت: طرح توانمند سازی محله در هشت نقطه از استان اجرا می شود.

به گزارش مرآت، امیر بینایی در نشست ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان سمنان به میزبانی استانداری، رفتار با مردم را ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و ابراز داشت: نقش آموزش و فرهنگ سازی در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود لذا باید با برنامه ریزی در ارتقا سطح اخلاق شهروندی در جامعه ساعی بود.

وی افزود: بهره گیری از آموزه های قرآنی و افزایش فرهنگ دینی و یادآوری اخلاق مداری درسیستم اداری و حکومتی و به جای آوردن حق تکریم ارباب رجوع می تواند در کاهش مشکلات اجتماعی نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان صیانت از حقوق شهروندی را محوری‌ترین شعار دولت تدبیر و امید خواند و ابراز داشت: حقوق شهروندی مقوله بسیار مهمی است که باید تمام جنبه ها و زیر ساخت های آن مورد بررسی واقع شود در رابطه مردم با دولت باید توجه داشت مردم در برخورد اجتماعی با پایین آوردن سطح توقعات خود به دولتمردان این امکان را می دهند تا آنها با برنامه ریزی بتوانند بهترین نحو عملکرد را در دستگاه های اجرایی انجام دهند.

بینایی در ادامه تصریح کرد: مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی یک نظام با درخواست مطالبات در ارتقای سطح خدمات دولت سهیم هستند لذا ارائه برنامه های راهبردی از سوی مسئولان می تواند در کاهش مشکلات اجتماعی اثر گذار باشد.

وی با بیان اینکه هشت منطقه به عنوان طرح توامندسازی کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان انتخاب شده است، افزود: در این طرح که با مشارکت سپاه و شورای محله اجرایی خواهد شد با ایجاد مساجد فعال، مجموعه های ورزشی، کانون های فرهنگی، بوستان ها و مراکز آموزشی در تلاش برای جدب جوانان و خانواده ها بسوی این مراکز است تا با برنامه ریزی بتوان آسیب های اجتماعی را مدیریت کرد.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری سمنان همچنین با بیان اینکه هم اکنون این طرح در خیابان حافظ سمنان به عنوان منطقه نمونه در حال اجرا است، گفت: با ایجاد وفاق و همدلی در بین نهادهای مسئول و تدوین برنامه های جامع و کامل و فراهم کردن زیر ساخت ها می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد لذا همه باید در راستای گسترش اخلاق محوری در جامعه ساعی باشیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان