طرح حذف دفترچه درمانی در یک مرکز تامین اجتماعی استان سمنان اجرایی شد

سمنان-ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به اجرایی شدن طرح حذف دفترچه درمانی در یکی از مراکز ملکی تامین اجتماعی، گفت: این استان جز اولین استان هایی بود که به صورت کامل تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.
طرح حذف دفترچه درمانی در یک مرکز تامین اجتماعی استان سمنان اجرایی شد
به گزارش ایرنا،سید مجتبی اکرم روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر و دومین تولید کننده خدمت در عرصه درمان در کشور، با هدف افزایش و تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان، طرح های مختلفی را اجرایی کرده است.
وی اظهار داشت : طرح حذف دفترچه و تولید نسخه الکترونیک در مراکز درمانی زیر پوشش سازمان یکی از این طرح ها بوده که در واقع پیش درآمدی بر اجرای طرح ملی کارت هوشمند سلامت است.
اکرم با بیان این که سمنان به عنوان اولین استان به طور کامل تحت پوشش طرح حذف دفترچه است، اظهار کرد: بیمارستان شفا سمنان به عنوان اولین بیمارستان در کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان، با اشاره به ارائه خدمات پنج مرکز درمانی در شاهرود، سمنان، مهدی شهر، دامغان و گرمسار و یک درمانگاه تخصصی در سمنان به بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۵، بیش از یک میلیون و ۴۸ هزار نفر به مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی در استان مراجعه کرده اند.
اکرم با اشاره به ویزیت ۸۹۰ هزار نفر از سوی پزشکان عمومی و ۱۱۲ هزار نفر توسط پزشکان متخصص در این مدت، گفت: همچنین ۴۳ هزار نفر در این ۱۰ ماهه، از سوی دندانپزشکان ویزیت و معاینه شدند.
وی از بستری شده هشت هزار و ۷۵۰ نفر در بیمارستان شفا سمنان در این مدت خبر داد و گفت: در این مدت حدود چهار هزار مورد عمل جراحی و هزار زایمان به ثبت رسیده است.
اکرم با اشاره به دیگر اقدامات این مدیریت برای افزایش و ارتقا سطح خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: خوشبختانه درمانگاه شبانه روزی گرمسار در اواخر سال ۹۴، به درمانگاه تخصصی ارتقا یافت.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان ادامه داد : جمعه این هفته نیز آزمون جذب نیرو برای درمانگاه تأمین اجتماعی ایوانکی برگزار و اوایل سال آینده این درمانگاه نیز افتتاح و راه اندازی می شود.
اکرم با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان پلی کلینیک سرخه، افزود: این مرکز هم نیمه اول سال ۹۶، راه اندازی و به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد : به منظور اجرای طرح تحول سلامت، طرح ارتقا بیمارستان و هتلینگ شفا سمنان با هزینه ۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
اکرم اضافه کرد : در اجرای این طرح، چهار بخش زنان، اطفال، نوزادان و ان، آی، سی، یو و جراحی مورد بازسازی کامل قرار گرفت و همه امکانات و تجهیزات آن هم نوسازی شده است.
وی با اشاره به احداث مرکز سی ‌تی ‌اسکن بیمارستان شفا سمنان با هزینه چهار میلیارد ریال ، گفت: دستگاه این مرکز نیز با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال خریداری و تا پایان امسال نصب و در فروردین ماه سال ۹۶، راه‌اندازی می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان در ادامه از اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از گسترده‌ترین، موفق‌ترین و بزرگترین طرح‌های دولت یازدهم یاد کرد و افزود: این طرح که از اردیبهشت ماه سال ۹۳، اجرایی شده است رضایتمندی مردم را به دنبال داشته و پرداختی مردم هم به حداقل رسیده است.
اکرم با بیان این که در اجرای این طرح بخش عمده هزینه بر عهده بیمه‌ها گذاشته شده، گفت: این در حالی است که یک ریال بودجه هم در نظر گرفته نشد و به درآمد سازمان های بیمه گر توجهی نکردند.
به گفته وی در سال های ۹۳ و ۹۴، هزینه کرد سازمان تامین اجتماعی در درمان غیر مستقیم به ۲ و نیم تا سه برابر رسید و این در حالی است که یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نکردیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان این که توقع این بود که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای این طرح همراهی بهتری انجام دهد، افزود: کمبود اعتبارات این سازمان و هزینه بالای درمان باعث شد در پرداختی ها دچار مشکل شویم.
اکرم به مطالبات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت اشاره کرد و گفت: اگر ۱۰ درصد این مبلغ از سوی دولت به سازمان پرداخت شود، تامین اجتماعی همه بدهی هشت هزار میلیارد تومانی خود را پرداخت می کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان