طرح «شهریاران جوان» در سمنان اجرایی می‌شود

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از اجرای طرح «شهریاران جوان» در مرکز این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا باهنر ساعتی پیش در دیدار با مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری سمنان اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان‌های دانش‌آموزی استان سمنان و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری سمنان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به جامعه مخاطب در اجرای این طرح افزود: طرح «شهریاران جوان» ویژه دانش‌آموزان مقطع تحصیلی متوسطه در شهر سمنان اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار است که در استان سمنان اجرایی می‌شود تصریح کرد: در صورت اجرای موفقیت‌آمیز این طرح و همکاری شهرداری‌های دیگر شهرهای استان سمنان، می‌توان این طرح پایلوت استانی را به سراسر این استان تعمیم داد.
عامریان با اشاره به اهداف اجرای این طرح مهم در شهر سمنان بیان کرد: افزایش احساس مسئولیت اجتماعی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در قبال دیگر شهروندان از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

به گفته وی، پیگیری مسائل مربوط به حقوق شهروندی، فرهنگ و قوانین مرتبط با آپارتمان‌نشینی، مشکلات و مسائل شهری و بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان در فرآیندهای تربیتی و اجتماعی از مهم‌ترین نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت مهم و بزرگ شوراهای دانش‌آموزی در استان سمنان و حضور دو نماینده از استان سمنان در مجلس دانش‌آموزی کشور عنوان کرد: استفاده از این ظرفیت نیز در برنامه‌ریزی توسعه شهری باهدف درنظرگرفتن نظرات قشر بزرگ دانش‌آموز استان سمنان که حدود یک‌ششم جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد قابل‌دسترس خواهد بود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان